Türkiye genelinde olduğu gibi Niğde’de de sınav merkezlerinin önünde yoğunluk yaşanırken, öğrenciler gelecekleri için ter dökerken aileler de okul bahçeleri ve çevresinde büyük bir heyecanla bekledi.
TV51 olarak sınav merkezlerinde bekleyen velilerle konuştuk. Aileler, çocuklarının uzun ve zorlu bir hazırlık sürecinin ardından sınava girdiklerini belirterek umutlu olduklarını ifade etti.
“BİR YILLIK EMEĞİN KARŞILIĞINI ALMALARINI İSTİYORUZ”
Çocuğunun bu yıl hemşirelik hedefiyle sınava girdiğini söyleyen bir veli, “Geçen yıl 12’nci sınıftan mezun oldu. Bu yıl dershaneye giderek hazırlandı. İnşallah emeğinin karşılığını alır. Umutluyuz, Allah’tan hayırlısını diliyoruz” dedi.
Bir başka veli ise gençlerin kendi istedikleri bölümlerde eğitim almalarının önemine dikkat çekerek, “En güzel yerleri kazansınlar. İnsan istemediği bir yerde ne okuyabilir ne de mutlu olabilir. Hayatlarını yönlendirecekleri bir dönemdeler” ifadelerini kullandı.

“BİZ DE ONLAR KADAR HEYECANLIYIZ”
Velilerden biri, öğrencilerin bir yıldır yoğun emek verdiğini belirterek, “İnşallah en güzel sonucu alırlar. Umudumuz ve duamız bu yönde” diye konuştu.
Sınav sırasında yaşadığı heyecanı dile getiren bir anne ise, “Allah yardımcımız olsun. Çok heyecanlıyım. Herkese başarılar diliyorum. Çocuğumun istediği bir bölüm var. Uzak şehirleri pek tercih etmiyoruz. İnşallah gönlüne göre olur” dedi.
Başka bir veli de, “Biz de onlar kadar heyecanlıyız. Yapacağına inanıyorum. Sınav zor ama inşallah başaracaklar” sözleriyle duygularını paylaştı.
“KELİMELER BOĞAZIMIZDA DÜĞÜMLENİYOR”
Sınav süresince okul önünde bekleyen velilerden biri ise yaşadığı duygusal anları şu sözlerle anlattı: “Artık kelimeler boğazımızda düğümleniyor. Çocuklar içeride mücadele ediyor. Şu an ne yaşadıklarını bilemiyoruz ama inşallah hepsi için hayırlısı olur.”
Öğrencilerin geleceğini şekillendirecek sınav maratonu hafta sonu boyunca devam edecek.





