Geçtiğimiz yılın aralık ayındaki meclis toplantısında karara bağlanan ve Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü bünyesinde kullanılmak üzere alınan elektrikli Anne Taksi aracının resmi açılışı, Ömer Halisdemir Meydanı'nda düzenlenen yoğun katılımlı bir törenle gerçekleştirildi.
Açılış törenine Niğde Belediye Başkanı Emrah Özdemir, eşi Duygu Özdemir, İl Milli Eğitim Müdürü Elif Özbek, AK Parti Kadın Kolları Başkanı, beraberindeki heyet ve çok sayıda davetli katıldı. Program, açılış konuşmalarının ardından kurdele kesimiyle devam etti.
"Kadınlarımız Adına Önemli Bir Adım Atıyoruz"
Programda katılımcılara seslenen Niğde Belediye Başkanı Emrah Özdemir, projenin önemine değinerek, "Niğde'de kadınlarımız adına gerçekten önemli bir adım atıyoruz. Güzel bir hizmet olacak. Biz zaten Niğde Belediyesi olarak bugüne kadar yaptığımız bütün işlerimizde ve yatırımlarımızda özellikle kadın istihdamını çok ön planda tutmuştuk. Hedefimizin de aslında kadınların pozitif ayrımcılığa ihtiyaç duymayacağı günlere erişmek olduğunu her zaman söylemiştik. Ama tabii ki pozitif ayrımcılığa ihtiyacı olacak, özellikle hamile ve küçük çocuğu olan kadınlarımız var. Herkesin maddi durumu aynı olmayabiliyor; arabası bulunmayabiliyor, eşi işi nedeniyle getirip götüremeyebiliyor" ifadelerini kullandı.
"Aile ve Nüfus 10 Yılına Destek Oluyoruz"
Nüfus yapısının korunmasının önemini vurgulayan Belediye Başkanı Emrah Özdemir,
"Biliyorsunuz Sayın Cumhurbaşkanımız da 2026-2035 yılını aile ve nüfus 10 yılı olarak ilan etmişti. Çünkü ülkemizde maalesef genç nüfus ve doğum oranları gün geçtikçe azalıyor. Bizim de hem kadınlarımıza destek olmak hem de ülkemizin gençleşmesine bir nebze de olsa katkı sağlamak adına yaptığımız projelerden en güzel örneklerden bir tanesi ‘Anne Taksi’ projesi olacak. İnşallah talep olursa bu aracımızın sayısı da artacak" dedi.
Dar Gelirli Ailelere Tamamen Ücretsiz Sağlık Ulaşımı
Projenin işleyişi ve hedef kitlesi hakkında detaylı bilgiler paylaşan Başkan Özdemir, "Öncelikli hedef kitlemiz aslında hamile kadınlarımız. Hamile kadınlarımızın hastaneye gidiş gelişleri, doğumdan sonra hastaneden taburcu olurken ulaşımlarının sağlanması ve 0-2 yaş çocuğu olan kadınlarımızın sağlıkla alakalı ihtiyaçlarında tamamen ücretsiz hizmet verecek. Randevu usulüyle çalışacak projemizde önceliğimiz, kendi aracı olmayan veya taksi tutma durumu bulunmayan dar gelirli ailelerimiz olacak. Acil durumlar hariç, iki gün önceden randevu alınarak kadınlarımızın sağlık tesislerine, hastaneye veya aile hekimlerine ulaşımı ücretsiz sağlanacak" şeklinde konuştu.
"Kadının Olduğu Her Yerde Bir Güzellik Oluyor"
Araçta kadın şoförün görev yapacağını belirterek belediyenin diğer kadın projelerine değinen Başkan Özdemir, "Taksimizin şoförü de kadın olacak. Geçtiğimiz haftalarda şehir merkezinde devreye aldığımız ücretsiz elektrikli yeşil otobüslerimizi de kadınlarımız kullanıyor. Çünkü kadının olduğu her yerde bir güzellik ve incelik oluyor. Göreve başladığımızda Niğde'de kadın kooperatifi neredeyse hiç yoktu, şu an sayısı 16 oldu ve 12 tanesini tek çatı altında topladık. Ekmek fabrikamız ve gastronomi merkezimiz başta olmak üzere belediyemizde kadın istihdamını yoğun bir şekilde destekliyoruz. İnşallah anne taksimiz hayırlı olsun. Güçlü bir Türkiye Cumhuriyeti'nin var olması adına doğum oranları bizim için çok önemli. Niğde'mize ve kadınlarımıza hayırlı olsun" sözleriyle konuşmasını tamamladı.