Yargıtay’ın, gün içerisinde kahvehanede fazla zaman geçirmenin evlilik yükümlülüklerini aksatması halinde boşanmada kusur olarak değerlendirilebileceğine ilişkin kararı kamuoyunda tartışma oluşturdu. Kararın ardından Niğde’de vatandaşların görüşlerini aldık.
Vatandaşların bir kısmı, evli kişilerin önceliğinin ailesi olması gerektiğini ifade ederken, kahvehanede geçirilen uzun saatlerin aile ilişkilerini olumsuz etkileyebileceğini dile getirdi.
Vatandaşlardan biri, “Bence doğru. Yani şimdi kadını tamamen evde tek bırakıp da arkasından kendi hayatını dışarıda stres atarak geçirirse kadın ne yapsın? Ben seninle niye evliyim o zaman arkadaş?” diyerek kararın doğru olduğunu savundu.
Bir başka vatandaş ise kahvehane alışkanlığının aile içindeki dengeyi bozabileceğini belirterek, “Doğru demişler, çok doğru. Adam okey oynamaya gidiyor. Sabah 7’de evden çıkıyor, akşam evde 8-9’da oluyor. Karın kimi bekleyecek evde? Deyneği mi bekleyecek? Erkeğini bekliyor kadın. Mecbur boşanmalar çoğalıyor. Katılıyorum” ifadelerini kullandı.
“Evli insan ailesine yakın olmalı”
Kararı destekleyen vatandaşlardan biri de evlilikte karşılıklı sorumluluğa dikkat çekerek, “Sayılsın. Çünkü kadınların erkeğe ihtiyacı var. Evde bir şey olur, ani bir durum olur. Hangi kahveye gittiğini bilemez. Belki telefonu da yoktur. Onun için yakınlarında olsun evinin. Madem evli, evinin yakınında olsun” dedi.
Bir başka vatandaş ise, “Erkek evine bağlı olması lazım. Ailesinin yakınında olacak, ona bağlı olacak. Hayat müşterek. Sevgi, saygı evde olur. Kahvede ne olacak?” şeklinde konuştu.
Vatandaşlar arasında farklı düşünenler de oldu. Bir kişi, “Kendi zevklerine bağlı. Ben ne diyeyim ki? Eşlerin de özel hayatına karışmasın” diyerek kişisel tercihlere dikkat edilmesi gerektiğini söyledi.
Bazı vatandaşlar ise kahvehane alışkanlığının abartılmaması gerektiğini ifade etti. Bir vatandaş, “Biz o işlerde yokuz. Kendi işimizde gücümüzdeyiz. Yani o hikayedir. Kahvenin içinde falan olmaz, olmaması gerekir” dedi.
Kahvehanelerde geçirilen sürenin aile yaşamına etkisine değinen vatandaşlardan bazıları ise, “Doğru. Oturmasınlar kahvede. Sigara, nedir bunlar?” ve “Evini ihmal etmeyecek. Çoluğuna, çocuğuna, çayını, çorbasını yesin, işine baksın” ifadelerini kullandı.
Vatandaşlardan biri de “Eviyle ilgilenmeyince olabilir. Eviyle ilgilenecek, çoluğuyla çocuğuyla ilgilenecek. Yani ailesi ile ilgilenecek” diyerek görüşünü aktardı.
Niğdeli vatandaşların büyük bölümü, evlilikte aile sorumluluğunun ön planda tutulması gerektiğini belirtirken, bazı vatandaşlar ise eşlerin özel alanlarına saygı duyulması gerektiğini ifade etti.





