Enerya tarafından yürütülen proje kapsamında ilk etapta 380 konutun doğalgaza kavuşması planlanırken, toplam 16,6 kilometrelik doğalgaz hattı döşenecek. Çalışmaların tamamlanmasının ardından 2026 kışında Gümüşler’deki hanelerde doğalgaz kullanımının başlaması hedefleniyor.

“Gümüşler İçin Tarihi Bir Gün”

Törende konuşan Gümüşler Belediye Başkanı Bayram Uzan, doğalgaz çalışmalarının başlamasının belde adına tarihi bir dönüm noktası olduğunu söyledi. Uzun yıllardır vatandaşların en çok dile getirdiği taleplerden biri olan doğalgazın artık hayata geçtiğini belirten Uzan, bu yatırımın Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, milletvekilleri ve teşkilatların desteğiyle gerçekleştiğini ifade etti.

2024 seçim döneminde verdikleri sözleri yerine getirmenin mutluluğunu yaşadıklarını dile getiren Uzan, Ekim-Kasım aylarında ilk hanelerde doğalgaz kullanımının başlamasını hedeflediklerini söyledi. Konuşmasının sonunda ise, “Bu önemli meşaleyi yakmaya Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanımız Sayın Alparslan Bayraktar’ı davet ediyorum.” ifadelerini kullandı.

İlk Etapta 380 Konut Doğalgaza Kavuşacak

Enerya’nın yatırım programı kapsamında ilk etapta yaklaşık 380 konut doğalgaz altyapısına dahil edilecek. İlerleyen süreçte vatandaşlardan gelecek talepler doğrultusunda şebekenin genişletileceği belirtildi.

Enerya Kapadokya Bölge Müdürü Mehmet Uzelli ise şirket olarak 10 ilde 2,4 milyonun üzerinde aboneye hizmet verdiklerini belirterek, Gümüşler’de toplam 16,6 kilometrelik doğalgaz hattı inşa edileceğini ve 2026 kış sezonunda doğalgaz arzının başlamasının planlandığını açıkladı.

“Bu Kış Soba Değil, Doğalgaz Yanacak”

AK Parti Niğde İl Başkanı Hacı Mehmet Eren de yaptığı konuşmada doğalgaz yatırımının Gümüşler için önemli bir kazanım olduğunu belirterek, “İnşallah bu kış evlerimizde artık soba değil doğalgaz yanacak.” ifadelerini kullandı.

Dualarla Başladı, İncelemeyle Sona Erdi

Niğde'de 721 polis adayı törenle mezun oldu
Niğde'de 721 polis adayı törenle mezun oldu
İçeriği Görüntüle

Açılış konuşmalarının ardından kurban kesilerek dualar edildi. Daha sonra protokol üyeleri iş makineleriyle ilk kepçeyi vurdu ve doğalgaz altyapı çalışmalarını yerinde inceleyerek programı tamamladı. Böylece Gümüşler’in yıllardır beklediği doğalgaz projesinde ilk somut adım atılmış oldu.

Muhabir: Esra Körhan