Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim öğretim yılının yorgunluğunu atan öğretmenler için mesleki çalışma dönemini başlattı. Eğitim camiasında beklenen açıklama ile birlikte seminerlerin uygulama esasları kesinleşti. Öğretmenler ve okul yöneticileri, yıl sonu mesleki çalışmalarını planlanan takvim doğrultusunda gerçekleştirecek.
ÖĞRETMEN SEMİNERLERİ ONLİNE MI, YÜZ YÜZE Mİ?
Bakanlık, mesleki çalışma faaliyetlerini Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden yürütecek. Bu kararla birlikte öğretmenler, seminerleri okul ortamında değil, dijital platform üzerinden çevrim içi olarak tamamlayacak. Bakanlık, eğitim süreçlerinde esneklik sağlayarak öğretmenlerin sürece evlerinden katılımına imkan tanıyacak. Eğitimciler, sisteme giriş yaparak seminer içeriklerini belirlenen takvime göre izleyebilecek.
29-30 HAZİRAN ÖĞRETMENLERİN SEMİNER PROGRAMI
2026 Haziran ayı mesleki çalışmalar, 29-30 Haziran tarihleri arasında başlıyor. Bakanlık, öğretmenlerin ve yöneticilerin bu süreci 5 Temmuz Pazar akşamı saat 23.59'a kadar tamamlamalarını şart koşuyor. Program, uzmanlar tarafından hazırlanan iki ana başlık etrafında şekilleniyor: "Bağımlılık ve Aile" ile "Dijital Çağ ve Aile." Bu eğitim modülleri; aile içi iletişim, teknoloji kullanımının etkileri ve bağımlılıkla mücadele gibi toplumsal açıdan kritik başlıkları mercek altına alacak.




