Yağışlar Sonrası Hastalık Riski Arttı
Niğde İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, 13-14 Haziran 2026 tarihlerinde il genelinde etkili olan yağışlar nedeniyle elma bahçelerinde orta şiddette karaleke hastalığı enfeksiyonunun oluştuğunu duyurdu. Müdürlüğün yaptığı açıklamada, son 7 gün içerisinde ilaçlama yapmayan üreticilerin ruhsatlı ilaçlardan biriyle karaleke ve iç kurdu zararlısına karşı ilaçlama yapmaları gerektiği bildirildi.
Açıklamada ayrıca ilaçlama sırasında yaprak biti kontrolünün de ihmal edilmemesi istendi.
Bazı Bölgelerde İlaçlama Zamanı Geldi
Duyuruda, Niğde Merkez ilçe ile Sazlıca, Gümüşler, Hacıbeyli ve Dündarlı başta olmak üzere rakımı aynı veya daha düşük tarımsal üretim merkezlerinde elma iç kurdu için ilaçlama tekrarı zamanının geldiği ifade edildi. Üreticilere, karaleke ve iç kurdu ilaçlarını birlikte uygulamalarının tavsiye edildiği belirtildi.
İlk ilaçlamada yumurta etkili ilaçların kullanılmasının önemine dikkat çekilen açıklamada, ilaçlamadan sonraki 2 ila 4 saat içinde yağış görülmesi halinde uygulamanın tekrarlanması gerektiği kaydedildi. Yağışların parçalı şekilde devam etmesinin beklendiği belirtilerek, ilaç seçiminde sistemik ve kontak etkili fungusitlerin tercih edilmesi önerildi.
Niğde İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, üreticilerin verim ve kalite kaybı yaşamamaları için gerekli tedbirleri zamanında almalarının büyük önem taşıdığını vurguladı.




