Bor Balkan Türkleri Kültür, Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği tarafından düzenlenen “Mübadiller Siyah-Beyaz Fotoğraf Sergisi” protokol ve vatandaşların yoğun katılımıyla açıldı. Mübadele dönemiyle birlikte Anadolu topraklarına taşınan hatıraları, zorlu yaşam hikayelerini ve o dönemin izlerini taşıyan fotoğraflar katılımcılar tarafından ilgiyle incelendi.

Açılışın ardından sergi alanını gezen protokol üyeleri, mübadil vatandaşlar ve dernek üyeleriyle bir araya gelerek sohbet etti.

Sergi hakkında görüşünü dile getiren Niğde Valisi Nedim Akmeşe, “Bor Balkan Türkleri Kültür, Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği tarafından düzenlenen “Mübadiller Siyah-Beyaz Fotoğraf Sergisi”nin açılışını gerçekleştirdik. Mübadeleyle Anadolu’ya taşınan hatıraları ve yaşam hikâyelerini yansıtan fotoğrafları inceleyerek mübadil hemşehrilerimizle bir araya geldik, sohbet ettik. Geçmiş ile bugün arasında anlamlı bir köprü kuran bu serginin hazırlanmasında emeği geçenlere teşekkür ediyor, hayırlı olmasını diliyorum.” diye konuştu.

Açılışa, Niğde Valisi Nedim Akmeşe’nin yanı sıra Bor Kaymakamı Gökhan Görgülüarslan, Niğde Belediye Başkanı Emrah Özdemir, Bor Belediye Başkanı Serkan Baran, NESOB Başkanı Alim Yeşil, kurum amirleri, STK temsilcileri, siyasi parti temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı.







