• DOLAR
    34,2416
    %0,09
  • EURO
    37,5890
    %0,43
  • G. Altın
    2.876,86
    %0,27
  • Ç. Altın
    4.820,13
    %0,00
  • BIST
    9.044
    0
  • BITCOIN
    60,846.33
    0.23
  • ETHEREUM
    2,393.32
    0.14
  • DOLAR
    34,2416
    %0,09
  • EURO
    37,5890
    %0,43
  • G. Altın
    2.876,86
    %0,27
  • Ç. Altın
    4.820,13
    %0,00
  • BIST
    9.044
    0
  • BITCOIN
    60,846.33
    0.23
  • ETHEREUM
    2,393.32
    0.14
Akın GÖNEN

HAVA ULAŞIMI

: 12-07-2023

Mart ayı sonunda, Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN, Tokat Havaalanı’nı törenle hizmete açtı.

Televizyonlarda yapılan yayınlarda, bu havaalanının “yolcu garantili” metotla yapılmadığını ve devlet bütçe imkânlarıyla yapıldığını öğrendik.

Niğde Havaalanı inşaatı, 1996 yılında “Yolcu Garantisi” olmayan bir metotla hazine arazisi üzerinde ve İl Özel İdaremizin o zamanki değerli yetkililerince de desteklenerek başlatılmış; devlet desteği ile %36’sı başarı ile tamamlanmıştır.

Ancak o tarihten beri bu yatırım tamamlanmamıştır. İlimizin gelişimi ancak bu eksiğin giderilmesi ile mümkün olur.

Çünkü;

- İki Organize Sanayi Bölgemiz faal olarak hizmettedir.

- İki yeni Organize Sanayi Bölgesi de yetkililerimizin ifadesi ile bakanlıkça onaylanmıştır.

- Otoyol dahil karayolu ulaşımımız tamamlanmıştır.

- Elektrik, doğalgaz enerji problemimiz yoktur.

- 1997 yılında ilimizi en yüksek teşvik ve devlet desteği alan iller arasına aldırmıştım, bu büyük avantajdır.

- Üniversitemiz, yaklaşık 30 bin mevcudu ve “TEKNO PARK” hizmeti sunan bir büyük imkânımızdır.

- İşsizlik ve göç sebebi ile ülkemizin gelişmiş tüm illerinde kendi işlerini kuran çok başarılı bir iş adamı potansiyelimiz vardır. Bu illerde ki Niğde il ve köy kalkınması dernek ve federasyon yöneticileri de Niğde ili için ellerinden gelen desteği yapma gayretlerini sık sık açıklamaktadırlar.

- Havaalanı projemizin yolcu garantisi metodu ile hiç alakası yoktur. Ayrıca önümüzdeki günlerde havaalanı yapımı tamamlanmak üzere olan Bayburt ilinin kriterleri ile ilimiz karşılaştırıldığı zaman ilimiz bu yatırımı her açıdan kat kat öncelikle hak etmektedir.

Ancak bu yüksek potansiyelimize rağmen hava ulaşım eksikliğimiz sanayileşmemizin önünü kesmekte, rekabet gücümüzü azaltmakta, varlıklarımızı kullanarak işsizlik ile göç problemimizi çözmemizi ve hızla gelişimimizi engellemektedir.

- Çiftçimiz, köylümüz tarım ve hayvancılıkta başarı ile üretim yapmaktadır.

- Tüm bu şartlar göz önüne alındığında işimiz hiç zor değildir.

İlimiz yetkili, etkili tüm kişi ve kurumları ile özellikle bu işi 1996 yılında başarı ile başlamasında ve işin %36 kısmının gerçekleşmesinde büyük gayreti olan Niğde İl Özel İdaremiz, geçmişte olduğu gibi bugün de kısa zamanda bu konuya yani HAVA ULAŞIMINA sahip çıkarsa bu iş başarı ile sonuçlanır.

İl Özel İdaremizce, bina ve üretime dönük olmayan diğer ölü yatırımların yerine bu konuya öncelik verilirse ve ilimize gelip giden tüm devlet büyüklerinin vadettikleri devlet desteği sağlanırsa havaalanı hızla tamamlanabilir.

Ancak bu işin önemini Niğde olarak bizler kabullenmezsek kimseye kırılma ve gönül koyma hakkımız olmaz.

Biz, işin gecikmesi ile ilgili çeşitli basit mazeret ve bahane üretmek yerine işin önemine inanıp, işe öncelikle biz destek olup yetkililerden talepte bulunmalıyız.

Çünkü ülkemizde havaalanı olmayan il adedi yirminin altında düşmüştür.

Bu eksiğimiz, varlıklarımızı kullanarak kalkınmamızı ve rekabet edebilirliğimizi engelleyen en büyük sıkıntımızdır.

Tarıma dayalı sanayi, maden sanayi ve diğer sanayi dalları ile turizm mastır planı daha fazla gecikmeden tamamlanarak ilimiz refah düzeyi patlama yapabilir.

Tokat ve Bayburt illerine havaalanları hayırlı olsun. Darısı daha gecikmeden Niğde ilimiz için der, içten başarı dileklerimi sunarım.


  •  

Copyright © 2023 Tüm Hakları Saklıdır Dada Medya
Web Tasarım - Sosyal Medya Yönetimi - Reklam Ajansı - Video Çekim - Grafik Tasarım - Niğde Ajans