Spor

Kadın Güreş Milli Takımı, Niğde’de kampa girdi

Niğde’nin Çamardı ilçesindeki Demirkazık Kamp Eğitim Merkezi’nde 18 günlük yüksek irtifa kampını tamamlayan Kadın Güreş Milli Takımı, Akdeniz Oyunları ve Dünya Şampiyonası öncesinde hazırlıklarını yoğun tempoda sürdürdü.

Kadın Güreş Milli Takımı, uluslararası organizasyonlara hazırlık kapsamında Niğde'nin Çamardı ilçesinde bulunan Demirkazık Kamp Eğitim Merkezi'ndeki çalışmalarını tamamladı.

Nisan ayında Arnavutluk'ta düzenlenen 2026 Avrupa Güreş Şampiyonası'nda 1 altın, 2 gümüş ve 3 bronz madalya elde eden milli sporcular, aynı başarıyı Akdeniz Oyunları ve Dünya Şampiyonası'na taşımayı amaçlıyor.

Teknik Direktör Ayhan Sucu yönetiminde çalışmalarını sürdüren milli takım sporcuları, Aladağlar'ın yüksek rakımlı ortamında çift antrenman programıyla güç, dayanıklılık ve kondisyon yüklemesi yaptı.

Ağustos ayında İtalya'da gerçekleştirilecek Akdeniz Oyunları ile ekim ayında Kazakistan'da düzenlenecek Dünya Şampiyonası öncesi hazırlıklarını sürdüren ay-yıldızlı ekip, her iki organizasyonda da kürsü mücadelesi vermeyi hedefliyor.

Kadın Güreş A Milli Takımı Teknik Direktörü Ayhan Sucu, 3 Haziran'da Demirkazık Kamp Eğitim Merkezi'nde kampa girdiklerini ve 18 günlük süreci verimli geçirdiklerini söyledi.

Avrupa Şampiyonası öncesinde de aynı tesiste kamp yaptıklarını hatırlatan Sucu, “1 altın, 2 gümüş ve 3 bronz olmak üzere toplam 6 madalya kazandık ve takım halinde Avrupa ikincisi olduk. Burası bize çok iyi geliyor. Akdeniz Oyunları ve Dünya Şampiyonası hazırlıklarımızı burada sürdürdük. Dünya Şampiyonası öncesindeki son kampımızı da burada yapmayı planlıyoruz. Şampiyonanın da başarılı geçeceğine inanıyoruz” ifadelerini kullandı.

Avrupa şampiyonu milli güreşçi Nesrin Baş ise dünya şampiyonluğu hedefiyle çalışmalarını sürdürdüğünü belirtti.

Dünya Şampiyonası'nda 68 kiloda Türkiye'yi temsil edeceğini aktaran Nesrin Baş, Demirkazık'taki kamp ortamının kendilerine olumlu katkı sağladığını vurgulayarak, “Buranın havası ve suyu bize çok iyi geliyor. Takım olarak çok iyi motive oluyoruz. Türk kadın güreşi her geçen yıl büyük bir ivme kazanıyor. İnanıyorum ki ilerleyen yıllarda olimpiyat altın madalyasını da kazanarak tarih yazacağız. Hedefimiz, Dünya Şampiyonası'nda ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek" dedi.

Milli takımın deneyimli isimlerinden Evin Demirhan Yavuz da sezon boyunca yoğun ve verimli bir çalışma dönemi geçirdiklerini söyledi.

Avrupa Şampiyonası ve ranking serilerinde önemli başarılar elde ettiklerini kaydeden Evin Demirhan Yavuz, “Türk kadını olarak güreşte artık dünyanın güçlü ülkeleri arasındayız. Demirkazık'ta yaptığımız kampların bizim için ayrı bir önemi var. Büyük organizasyonlara buradan hazırlanıyoruz. Rakımı ve çalışma ortamı bize çok iyi geliyor. Buradan gittiğimiz turnuvalardan başarılı sonuçlarla dönüyoruz. Türk kadın güreşinde eksik kalan tek büyük başarı olimpiyat altın madalyası. 2028 Olimpiyatları'nda bunu da kazanmak istiyoruz” diye konuştu.

Evin Demirhan Yavuz, İstanbul'da düzenlenecek Avrupa Oyunları'nda da Türkiye'yi en iyi şekilde temsil etmeyi amaçladıklarını sözlerine ekledi.