Jandarma Genel Komutanlığı’nın 187. kuruluş yıl dönümü kapsamında Niğde Barosu Kongre ve Kültür Merkezi’nde program düzenlendi. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan törende, Jandarma Genel Komutanlığı ile Jandarma Asayiş Vakfı’nın tanıtım videoları gösterildi. Program, ikramlarla sona erdi.
Programda konuşan Niğde Valisi Nedim Akmeşe, jandarmanın ülkenin en ücra noktalarına kadar hizmet götürdüğünü belirterek, “Anadolu’nun en ücra köşesinde, köyünde, mezrasında hep jandarmanın izi vardı. Jandarmanın gayreti vardı, emeği vardı. Bir insan vücudu için kılcal damarlar neyi ifade ediyorsa, jandarma da devletimizin yapısı için onu ifade etmektedir. Jandarma aynı zamanda disiplini, sorumluluk bilincini ve fedakârlığı da temsil eder” dedi.
Akmeşe, emniyet teşkilatıyla uyum içinde çalışıldığını vurgulayarak, “Teknolojinin gelişmesiyle birlikte jandarmanın suç ve suçla mücadelede nitelik ve derinlik kazandığını memnuniyetle görüyoruz. Bu gelişmenin daha da artacağına inanıyoruz. Başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tüm şehitlerimizi ve gazilerimizi rahmet ve minnetle anıyorum” ifadelerini kullandı.
İl Jandarma Komutanı Albay Gürol Okyar ise jandarmanın milletin desteğiyle görev yaptığını belirterek, “Jandarma teşkilatımız, emniyet teşkilatımız ve diğer kurumlarla tam bir koordinasyon içinde, halkımızdan aldığı güçle fedakârca görev yapmaktadır. Tüm faaliyetlerimizde kanun ve nizamları rehber alıyoruz” dedi.
Okyar, jandarmanın hukuk devleti ilkeleri çerçevesinde görev yaptığını ifade ederek, “Teşkilatımız, vatandaşın hak ve özgürlüklerine saygılı, halkın memnuniyetini esas alan bir anlayışla hizmet vermektedir” diye konuştu.
Jandarma Asayiş Vakfı Genel Müdürü Tuğgeneral İbrahim Güven de vakfın faaliyetlerine ilişkin bilgi vererek, “1997 yılından bu yana ülkemize hizmet ediyoruz. 2022 yılında vakıf statüsü kazandıktan sonra çalışmalarımızı daha da güçlendirdik. Şehit ailelerine destek oluyor, afet bölgelerinde vatandaşlarımızın yanında yer alıyoruz” dedi.
Güven, bugüne kadar 255 şehit ailesine destek sağladıklarını belirterek, “Deprem ve sel gibi afetlerde de aktif görev aldık. Hatay’da 171 konut inşa ettik ve 100 milyon liranın üzerinde yardım gerçekleştirdik” ifadelerini kullandı.
Programa Niğde Valisi Nedim Akmeşe, Belediye Başkanı Emrah Özdemir, İl Emniyet Müdürü Erdinç Yüceer, İl Jandarma Komutanı Albay Gürol Okyar, Jandarma Asayiş Vakfı Genel Müdürü Jandarma Tuğgeneral İbrahim Güven, siyasi parti ve STK temsilcileri, kurum müdürleri, jandarma personeli ve çok sayıda davetli katıldı.
37419WhatsApp Image 2026-06-15 at 17.10.28.jpeg image widget. Press Enter to type after or press Shift + Enter to type before the widget