yandex
Türkiye'nin İlk Sanal Influencer'ı Alara X Kimdir?
  • DOLAR
    34,4556
    %-0,03
  • EURO
    36,5391
    %-0,05
  • G. Altın
    2.926,08
    %0,22
  • Ç. Altın
    4.967,14
    %0,00
  • BIST
    9.431
    0
  • BITCOIN
    91,905.77
    -0.13
  • ETHEREUM
    3,091.66
    -0.32
  • DOLAR
    34,4556
    %-0,03
  • EURO
    36,5391
    %-0,05
  • G. Altın
    2.926,08
    %0,22
  • Ç. Altın
    4.967,14
    %0,00
  • BIST
    9.431
    0
  • BITCOIN
    91,905.77
    -0.13
  • ETHEREUM
    3,091.66
    -0.32

Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_LANGUAGE" in /home/anadlhaber/domains/nigdeanadoluhaber.com.tr/public_html/haber_detay.php on line 6

Türkiye'nin İlk Sanal Influencer'ı Alara X Kimdir?


Alara X ile tanışın! Türkiye'nin ilk sanal influencer'ı sosyal medyayı kasıp kavuruyor. Yapay zeka ve moda bir araya geldiğinde neler oluyor?

Türkiye'nin İlk Sanal Influencer'ı Alara X Kimdir?
Görsel Kaynağı :
HABER MERKEZİ

Türkiye'nin dijital dünyasında büyük bir yenilik olarak tanıtılan Alara X, gerçek bir insan olmayan bir sanal influencer olarak karşımıza çıkıyor. Yapay zeka teknolojisiyle programlanmış bu dijital karakter, sosyal medya platformlarında gerçek bir influencer gibi aktif bir şekilde yer alıyor. Peki, Alara X kimdir ve nasıl yaratıldı? İçerikle ilgili bilgileri aşağıda siz değerli okurlarımız için hazırladık.

ALARA X'İ KİM ÜRETTİ VE ALARA X KİMDİR?

Türkiye'nin ilk sanal influencer'ı Alara X, teknoloji şirketi IAMX.Live tarafından yaratıldı. Alara X, bilgisayar tarafından tasarlanmış ve üç boyutlu grafiklerle oluşturulmuş bir yapay zeka karakteridir. Gerçek bir kişi değil, yapay zeka ve grafik yazılımları kullanılarak geliştirilmiş bir dijital varlıktır.

Alara X, sosyal medyada gerçek kişilerin sahip olduğu özelliklerle etkileşimde bulunur; giyinir, geziler yapar ve çeşitli sosyal medya gönderileri paylaşır. Bu sayede, sanal influencer'lar gerçek kullanıcılar gibi davranarak takipçileriyle bağ kurar ve markaların kampanyalarında yer alır. Alara X’in tasarımı ve içerik üretimi, IAMX.Live'ın gelişmiş teknolojisi ve yaratıcı ekibi tarafından gerçekleştirilmiştir.

SANAL İNFLUENCER'LARIN YÜKSELİŞİ VE ETKİSİ

Sanal influencer'lar, sosyal medya platformlarında gerçek kişilere benzer bir etki yaratarak markaların ilgisini çekiyor. Ercan Barış, sanal influencer kavramının ABD ve Brezilya gibi ülkelerde ortaya çıktığını ve dünya çapında yayıldığını kaydetti.

The Influencer Marketing Factory tarafından yapılan araştırmalara göre, sosyal medya kullanıcılarının %60'ı en az bir sanal influencer takip ediyor. Barış, “Gelişmiş CGI teknolojileri, sanal karakterlerin gerçeğe yakın bir şekilde tasarlanmasını sağlıyor. Sanal influencer'lar, gerçek kişilerin güvenilirlik veya özgünlük kaybetme riskine karşı, sosyal medya kullanıcılarının farkındalığına göre daha uzun vadeli ve organik bir bağ kurabiliyor” şeklinde konuştu

SANAL İNFLUENCER'LARIN ETKİSİ VE SATIN ALMA DAVRANIŞLARI

Sanal influencer'lar, kısa sürede büyük bir takipçi kitlesi oluşturarak markaların ilgisini çekiyor. Ercan Barış, araştırmaların %35'inin sanal influencer'lar tarafından tanıtılan ürün veya hizmetleri satın aldığını ortaya koyduğunu belirtiyor. “Sanal influencer'lar, moda, eğlence ve güzellik gibi sektörlerde faaliyet gösteren markalar tarafından pazarlama stratejilerine dahil ediliyor. Bu karakterler, gerçek influencer'lara kıyasla daha avantajlı maliyetler sunarak daha etkili bir hikaye anlatımı sağlıyor” ifadelerini kullandı.

METAVERSE ÇAĞINA GEÇİŞ VE GELECEK PLANLARI

IAMX.Live, Alara X ile sosyal medyada geniş bir takipçi kitlesine ulaşmayı başardı. Ercan Barış, “Alara X’in gönderileri, çeşitli sosyal medya platformlarında binlerce beğeni ve yorum alıyor. Hollywood yapımlarına imza atan stüdyolar, Alara X’in animasyon videoları üzerinde uzun süredir çalışıyor. Alara X, özellikle Z kuşağından büyük ilgi görüyor ve markaların metaverse gibi yeni internet formasyonlarına geçişini kolaylaştıracak” açıklamasında bulundu.

IAMX.Live, Alara X’in yanı sıra pop şarkıcısı ve gazeteci gibi farklı meslekleri temsil edecek yeni sanal influencer'lar geliştirmeyi hedefliyor. Barış, “Hedefimiz, markalar tarafından sahiplenilen ve markaların sanal reklam yüzleri haline gelen sanal karakterlerden oluşan bir koloni oluşturmak. Bu karakterleri blokzinciri ve NFT teknolojileriyle entegre ederek, markalar ve yatırımcılar için yeni fırsatlar yaratmak” diyerek sözlerini tamamladı.

Muhabir : HABER MERKEZİ
Niğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber

Yorumlar (0)




Copyright © 2023 Tüm Hakları Saklıdır Dada Medya
Web Tasarım - Sosyal Medya Yönetimi - Reklam Ajansı - Video Çekim - Grafik Tasarım - Niğde Ajans