İstanbul'dan kiraladıkları araçla bölgeye gelen şüphelilerin, aralarında Niğde'nin de bulunduğu pek çok ilde çok sayıda vatandaşı mağdur ettiği belirlendi.

DOLANDIRICILIK YÖNTEMİ DEŞİFRE EDİLDİ

Adem Ş. ve Furkan Ş. isimli şüpheliler, internet sitelerindeki satılık cep telefonu ilanlarını takip ederek vatandaşlarla müşteri gibi iletişime geçti.

Şüpheliler, satın aldıkları telefonların bedeli olarak bijuteri mağazasından temin ettikleri sahte çeyrek altınları ödeme olarak kullandı. Mağdur bir vatandaşın, aldığı altınları bozdurmak için gittiği kuyumcuda gerçeği öğrenmesi üzerine durum emniyete bildirildi.

GENİŞ ÇAPLI TAKİP VE İNCELEME BAŞLATILDI

Nevşehir İl Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü ekipleri, şikayet üzerine teknik ve fiziki takip süreci başlattı.

Yapılan araştırmalar sonucunda şahısların İstanbul Havalimanı'ndan araç kiralayarak Nevşehir'e geldikleri ve burada 4 kişiyi dolandırdıkları tespit edildi. Soruşturmayı derinleştiren ekipler, şüphelilerin aynı yöntemle Kayseri, Niğde ve Aksaray illerinde toplam 15 kişiyi mağdur ettiğini belirledi.

UYGULAMA NOKTASINDA GÖZALTINA ALINDILAR

Şüphelilerin içerisinde bulunduğu araç, karayolları üzerindeki bir uygulama noktasında polis ekiplerince durduruldu.

Araç içerisinde yapılan aramalarda; 15 adet sahte çeyrek altın, 2 adet sahte yarım altın, farklı modellerde 15 adet cep telefonu, bir miktar nakit para ve 2 adet sahte plaka ele geçirildi.

Define aramak isterken hayatını kaybettiler
Define aramak isterken hayatını kaybettiler
İçeriği Görüntüle

Gözaltına alınan 2 şüphelinin emniyetteki işlemleri sürerken, olayda kullanılan araç çekici vasıtasıyla otoparka çekildi.