CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Niğde-Ankara Otoyolu’ndaki geçiş ücretlerinin %257 oranında artmasını eleştirdi. Gürer, karayolu taşımacılığı yerine demiryoluna yönelmenin önemini vurgularken, artan maliyetlerin tarım ve ekonomi üzerindeki olumsuz etkilerine dikkat çekti.
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde düzenlediği basın toplantısında Niğde-Ankara Otoyolu’ndaki geçiş ücretlerindeki artışa ve ulaştırma politikalarındaki eksikliklere değindi. Gürer, açıldığı 2020 yılında otomobiller için tek yön geçiş ücreti 115 TL olan yolun ücretinin bugün 410 TL’ye çıktığını belirterek, “Gidiş-dönüş toplam maliyet 820 TL’ye ulaşıyor. Bir çiftçinin bu yolu kullanmak için 205 kilogram patates satması gerekiyor” dedi.
Yolun maliyet ve garanti rakamlarını paylaşan Gürer, 1 milyar 462 milyon Euro maliyetle inşa edilen Niğde-Ankara Otoyolu için şirkete 7 milyar 163 milyon Euro geçiş garantisi verildiğini ifade etti. “Araç geçiş garantileri karşılanamadığında bu fark devlet tarafından ödeniyor, bu da vatandaşın cebinden çıkıyor” diyen Gürer, verilen araç geçiş hedeflerinin gerçekçi olmadığını vurguladı.
“Demiryolu Taşımacılığına Ağırlık Verilmeli”
Basın toplantısında demiryolu taşımacılığı konusundaki eksikliklere de dikkat çeken Gürer, Türkiye’nin yük taşımacılığında demiryolu payının sadece %4 olduğunu, bu oranın Avrupa Birliği’nde %17 olduğunu belirtti. Yolcu taşımacılığında ise Türkiye’nin %1,3’lük payının Avrupa Birliği’ndeki %7,3 oranına göre çok geride kaldığını söyledi.
Gürer, demiryolu taşımacılığının maliyetleri ciddi ölçüde düşürebileceğini belirterek şu açıklamalarda bulundu: “2002’de 11 milyon 92 bin ton olan demiryolu yük taşımacılığı, 2024’te 9 milyon 800 bin tona gerilemiş durumda. Bu durum Türkiye’nin lojistik avantajlarını kullanamamasına ve maliyetlerin artmasına neden oluyor.”
Yüksek Hızlı Tren Projeleri Rafta
Gürer, yüksek hızlı tren projelerinin yıllardır hayata geçirilemediğini ifade ederek, Niğde’nin de bu projelerden faydalanması gerektiğini söyledi. Ulukışla hattından geçmesi planlanan projelerin uzun zamandır bekletildiğine dikkat çekti.
Tarım ve Ekonomi Olumsuz Etkileniyor
Artan taşıma maliyetlerinin tarım ürünlerinin fiyatlarını doğrudan etkilediğini belirten Gürer, “Adana’dan İstanbul’a giden bir kamyon, yol ve köprü geçiş ücretleri için en az 2 bin TL ödüyor. Bu maliyetler, ürünlerin raf fiyatlarına yansıyor” dedi. Demiryolu taşımacılığının maliyetleri düşüreceğini ve Türkiye’nin coğrafi avantajını daha etkin kullanmasını sağlayacağını vurgulayan Gürer, ulaştırma sektöründe doğru yatırımların bir an önce hayata geçirilmesi gerektiğini ifade etti.
Muhabir : BültenNiğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber
Yorumlar (0)