yandex
Niğde-Ankara Otoyolu Geçiş Ücretine %257 Zam: Vatandaş Zor Durumda
  • DOLAR
    34,8545
    %0,07
  • EURO
    36,7478
    %0,18
  • G. Altın
    3.026,46
    %0,38
  • Ç. Altın
    4.837,77
    %0,00
  • BIST
    10.257
    0
  • BITCOIN
    97,243.46
    1.51
  • ETHEREUM
    3,653.07
    2.31
  • DOLAR
    34,8545
    %0,07
  • EURO
    36,7478
    %0,18
  • G. Altın
    3.026,46
    %0,38
  • Ç. Altın
    4.837,77
    %0,00
  • BIST
    10.257
    0
  • BITCOIN
    97,243.46
    1.51
  • ETHEREUM
    3,653.07
    2.31

Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_LANGUAGE" in /home/anadlhaber/domains/nigdeanadoluhaber.com.tr/public_html/haber_detay.php on line 6

Niğde-Ankara Otoyolu Geçiş Ücretine %257 Zam: Vatandaş Zor Durumda


CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Niğde-Ankara Otoyolu’ndaki geçiş ücretlerinin %257 oranında artmasını eleştirdi. Gürer, karayolu taşımacılığı yerine demiryoluna yönelmenin önemini vurgularken, artan maliyetlerin tarım ve ekonomi üzerindeki olumsuz etkilerine dikkat çekti.

Niğde-Ankara Otoyolu Geçiş Ücretine %257 Zam: Vatandaş Zor Durumda
Görsel Kaynağı :
AA

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde düzenlediği basın toplantısında Niğde-Ankara Otoyolu’ndaki geçiş ücretlerindeki artışa ve ulaştırma politikalarındaki eksikliklere değindi. Gürer, açıldığı 2020 yılında otomobiller için tek yön geçiş ücreti 115 TL olan yolun ücretinin bugün 410 TL’ye çıktığını belirterek, “Gidiş-dönüş toplam maliyet 820 TL’ye ulaşıyor. Bir çiftçinin bu yolu kullanmak için 205 kilogram patates satması gerekiyor” dedi.

Yolun maliyet ve garanti rakamlarını paylaşan Gürer, 1 milyar 462 milyon Euro maliyetle inşa edilen Niğde-Ankara Otoyolu için şirkete 7 milyar 163 milyon Euro geçiş garantisi verildiğini ifade etti. “Araç geçiş garantileri karşılanamadığında bu fark devlet tarafından ödeniyor, bu da vatandaşın cebinden çıkıyor” diyen Gürer, verilen araç geçiş hedeflerinin gerçekçi olmadığını vurguladı.

“Demiryolu Taşımacılığına Ağırlık Verilmeli”

Basın toplantısında demiryolu taşımacılığı konusundaki eksikliklere de dikkat çeken Gürer, Türkiye’nin yük taşımacılığında demiryolu payının sadece %4 olduğunu, bu oranın Avrupa Birliği’nde %17 olduğunu belirtti. Yolcu taşımacılığında ise Türkiye’nin %1,3’lük payının Avrupa Birliği’ndeki %7,3 oranına göre çok geride kaldığını söyledi.

Gürer, demiryolu taşımacılığının maliyetleri ciddi ölçüde düşürebileceğini belirterek şu açıklamalarda bulundu: “2002’de 11 milyon 92 bin ton olan demiryolu yük taşımacılığı, 2024’te 9 milyon 800 bin tona gerilemiş durumda. Bu durum Türkiye’nin lojistik avantajlarını kullanamamasına ve maliyetlerin artmasına neden oluyor.”

Yüksek Hızlı Tren Projeleri Rafta

Gürer, yüksek hızlı tren projelerinin yıllardır hayata geçirilemediğini ifade ederek, Niğde’nin de bu projelerden faydalanması gerektiğini söyledi. Ulukışla hattından geçmesi planlanan projelerin uzun zamandır bekletildiğine dikkat çekti.

Tarım ve Ekonomi Olumsuz Etkileniyor

Artan taşıma maliyetlerinin tarım ürünlerinin fiyatlarını doğrudan etkilediğini belirten Gürer, “Adana’dan İstanbul’a giden bir kamyon, yol ve köprü geçiş ücretleri için en az 2 bin TL ödüyor. Bu maliyetler, ürünlerin raf fiyatlarına yansıyor” dedi. Demiryolu taşımacılığının maliyetleri düşüreceğini ve Türkiye’nin coğrafi avantajını daha etkin kullanmasını sağlayacağını vurgulayan Gürer, ulaştırma sektöründe doğru yatırımların bir an önce hayata geçirilmesi gerektiğini ifade etti.

Muhabir : Bülten
Niğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber

Yorumlar (0)




Copyright © 2023 Tüm Hakları Saklıdır Dada Medya
Web Tasarım - Sosyal Medya Yönetimi - Reklam Ajansı - Video Çekim - Grafik Tasarım - Niğde Ajans