Niğde’de 76 yaşındaki 66 yıllık terzi Şemsettin Boztoprak, 1970’li yıllarda terzilik mesleğinin doktorluktan daha kıymetli bir meslek olduğunu dile getirirken hazır giyimin yaygın olmadığı dönemlerde terzilik mesleğinin çok kıymetli bir meslek olduğunu söyledi.

IMG_0061.JPEG

1958 yılında çırak olarak başladığı terzilik mesleğini 66 yıldır sürdüren Şemsettin Boztoprak (76) terzilik mesleğinin eskisi kadar kıymetinin kalmadığını söyledi. 1970’de Niğde merkez kale mahallesinde açtığı terzi dükkanında 54 yıldır emek veren Boztoprak; “1970’li yıllarda hazır giyim hiç yok gibiydi. Hazır giyim olmadığından bütün vatandaşlar kıyafetlerini diktirmek zorundaydı. Dolayısıyla terzilere olan talep çok fazlaydı. Kıyafet diktirmek isteyen vatandaş bizden randevu alırdı. Bu bakımdan terzilik çok kıymetli bir sanattı. Bu meslek doktorluktan kıymetli bir meslekti.” dedi.

IMG_0062.JPEG

Son dönemlerde terzilik mesleğine olan talebin azaldığını ve yeni terzilerin elbise dikmediğini belirten Boztoprak; “Bunun sebebi hazır giyimin yaygınlaşması ve 8 yıllık eğitimin devreye girmesinden yani çırak bulamamış olmamız. Günümüzde vatandaşlar hazır giyime daha çok ilgi duyuyor. Böyle olunca da elbise diken terzi fazla kalmadı.” ifadelerini kullandı.

Vali Akmeşe Şehit Ömer Halisdemir'in Babasını Ziyaret Etti
Vali Akmeşe Şehit Ömer Halisdemir'in Babasını Ziyaret Etti
İçeriği Görüntüle
IMG_0068.JPEG

1970’Lİ YILLARIN REVAÇTAKİ TARZI İSPANYOL PAÇA!

Eskiden çok kıyafet aktaran Boztoprak; “O yıllarda gençlerin en çok tercih ettiği pantolon İspanyol paça pantolonlardı. Gençlerin hemen hemen hepsi İspanyol paça pantolon giyerlerdi. Şimdilerse ise dar paça giyiyorlar. Sadece paçalarını daraltmak için terzilere geliyorlar.” dedi.

IMG_0070.JPEG