Niğde haberleri

8. Nota’dan Gümüşler Manastırı’nda Müzik Esintisi

Niğde’nin Yerli Rock ve Müzik Grubu, Yöresel Lezzetlerle Buluşan Etkinlikte Sahne Aldı

Türk Mutfağı Haftası (21–27 Mayıs 2025) etkinlikleri kapsamında Gümüşler Manastırı’nda düzenlenen “Geleneksel Ditme Pilavı ve Cacık Etkinliği”, sadece lezzetleriyle değil, 8. Nota müzik grubunun enerjik sahnesiyle de hafızalarda yer etti. Kültür, gastronomi ve müziğin tarihi atmosferde buluştuğu etkinlik, katılımcılara unutulmaz anlar yaşattı.

PROTOKOL VE VATANDAŞLAR AYNI SOFRADA BULUŞTU

Etkinliğe; Niğde Valisi Cahit Çelik ve eşi Nermin Çelik, Gümüşler Belediye Başkanı Bayram Uzan, Niğde İl Kültür ve Turizm Müdürü Elif Belkıs Baştürk, Gastro Niğde Derneği Başkanı Rıdvan Toprak, Gastro Niğde üyeleri, Gümüşlerli vatandaşlar, yerli ve yabancı turistler ile manastırı ziyarete gelen çok sayıda konuk katıldı. Saat 14.00’te başlayan organizasyon, tarihi manastırın taş avlusunda kültürel bir şölen havasında geçti.

LEZZET KAZANLARDAN SOFRALARA TAŞTI

Gastro Niğde Derneği'nin deneyimli aşçıları tarafından hazırlanan geleneksel ditme pilavı ve cacık, dev kazanlarda pişirilerek etkinliğe katılan konuklara ikram edildi. Katılımcılar, tarihi Gümüşler Manastırı'nın atmosferinde bu yöresel tatları deneyimleme fırsatı buldu.

8. NOTA ETKİNLİĞE MÜZİK ESİNTİSİ GETİRDİ

Etkinliğin en çok ilgi gören bölümlerinden biri, Niğde’nin yerel müzik grubu 8. Nota’nın sahne performansı oldu. Grup üyeleri; Onur vokal ve gitarıyla, Ömer elektro gitarıyla, Baran davul ve perküsyondaki enerjisiyle, Feyyaz ise bas gitar ve geri vokaldeki uyumuyla etkinliğe ritim kattı.

Grup, tarihi atmosferde birbirinden keyifli parçaları seslendirerek alandaki ziyaretçilere müzik dolu anlar yaşattı. Gençler şarkılara eşlik ederken, katılımcılar da müziğin coşkusuna dans ve alkışlarla katıldı.

KÜLTÜR, MÜZİK VE DAYANIŞMA BİR ARADAYDI

Gümüşler halkı, yerli ve yabancı turistler, Gastro Niğde üyeleri ve protokol mensuplarıyla birlikte çok sayıda katılımcı, etkinlik boyunca hem yöresel lezzetleri tatma hem de kültürel birliktelik yaşama şansı buldu. Etkinlik sonunda çekilen toplu hatıra fotoğrafı ile gün ölümsüzleştirildi.

HER YILI BEKLENEN BİR GELENEK OLMAYA ADAY

Gümüşler Manastırı’nın büyüleyici atmosferinde gerçekleşen bu özel gün, sadece bir gastronomi etkinliği olmanın ötesine geçerek toplumsal birlikteliği ve kültürel değerleri ön plana çıkardı. Etkinliğin gelecek yıllarda da düzenli olarak yapılması planlanıyor.