Gündem

Türkiye’nin AR-GE Faaliyetlerinde Rekor Artış

AR-GE Harcamaları 20 Milyar Dolara Yükseldi

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye’de AR-GE harcamalarının bir yılda 16 milyar dolardan 20 milyar dolara yükseldiğini açıkladı. Bakan Kacır, AR-GE insan kaynağının ise 20 bin kişilik artışla 311 bine ulaştığını bildirdi.

Bakan Kacır, açıklamasında özel sektörün AR-GE harcamalarının toplamın yüzde 64,8’ini gerçekleştirdiğini, AR-GE insan kaynağının yüzde 34,2’sinin kadınlardan oluştuğunu ve yükseköğretimde çalışanların ise yüzde 47,9’unun kadın olduğunu vurguladı. İmalat sanayisindeki AR-GE harcamalarının büyük bölümünün yüksek teknoloji ve orta-yüksek teknoloji alanındaki girişimlerce gerçekleştirildiğini belirtti.

Kacır, Türkiye’nin üniversiteleri, araştırma merkezleri, teknoparkları ve yenilikçi girişimleriyle küresel bir AR-GE üssüne dönüştüğünü kaydetti.

25857AW566865_01.jpg image widget. Press Enter to type after or press Shift + Enter to type before the widget