Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin detaylarını paylaşarak, yeni eğitim öğretim yılının ilk haftasında orman sevgisi temalı etkinlikler düzenleneceğini duyurdu.

Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Kızılcahamam’da düzenlenen “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Sınıf Öğretmenliği Branşı 2. Grup Dersler Eğitici Eğitimi Kursu” programında yaptığı konuşmada, 2025-2026 eğitim öğretim yılının Tarım ve Orman Bakanlığı iş birliğiyle başlatılacak özel bir tema ile açılacağını belirtti. Tekin, “Eğitim öğretim döneminin ilk haftasını orman sevgisi, ormanlarımızı korumak ve bu konuda yapılması gerekenlerle ilgili etkinliklerle açmayı planlıyoruz” dedi.
16 ilden yaklaşık 500 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda, Bakan Tekin öğretmenlerin sahada yaşadığı sorunlara dikkat çekti ve bu sorunlara çözüm üretmek için bakanlık olarak çeşitli düzenlemeler hayata geçirdiklerini ifade etti. “Her adımı öğretmenlerimizle istişare ederek atmaya çaba sarf ediyoruz” diyen Tekin, yönetim anlayışlarını da bu yaklaşımla yeniden şekillendirdiklerini söyledi.
“Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli köklü bir değişimin adı”
Konuşmasında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin ortaya çıkış sürecine de değinen Tekin, eğitim sisteminin artık bilgi yüklemesi yerine beceri ve uygulama odaklı bir yapıya kavuşturulması gerektiğini vurguladı. Uluslararası raporlar ve öğretmenlerden gelen eleştirilerin bu ihtiyacı açıkça ortaya koyduğunu belirten Tekin, yeni modelle müfredatın modern pedagojik anlayışa göre yeniden düzenlendiğini ifade etti.
“Çocuklarımız artık sadece okuldan değil, birçok farklı ortamdan bilgiye ulaşıyor. Dolayısıyla kırk yıl önceki gibi bilgiye boğulmuş bir müfredatla değil; uygulayarak öğrenen, düşünen, üreten bir nesil yetiştirmeliyiz” diyen Tekin, hem öğretmenlerin yükünü hafifletmeyi hem de öğrencilerin gerçek ihtiyaçlarına karşılık verebilmeyi hedeflediklerini kaydetti.
“Türkiye kendi modelini üretebilecek güce sahiptir”
Bazı çevrelerin “Türkiye’ye özgü bir eğitim modeli üretilemez” yönündeki eleştirilerine tepki gösteren Tekin, “Biz 1 milyon 100 bin kişilik büyük bir eğitim ailesiyiz. Biz yapamazsak kim yapacak?” diyerek öğretmenlere olan güvenini yineledi. Türkiye’nin kendi değerlerinden yola çıkarak çok daha etkili bir model geliştirebileceğini savunan Tekin, “Bize Singapur’u, Finlandiya’yı örnek gösteriyorlar. Ama biz kendi öğretmenlerimizle çok daha iyisini başarabiliriz” dedi.
“Bilim dışı değil, zamana uygun düzenlemeler yaptık”
Programların hafifletilmesiyle ilgili kamuoyundaki bazı yanlış anlamalara da açıklık getiren Tekin, özellikle trigonometrinin müfredattan çıkarılması yönündeki eleştirilerin asılsız olduğunu dile getirdi. “Biz bu konuların bilimsel olmadığını değil, çocukların bu bilgileri daha ileri aşamalarda öğrenmesinin daha doğru olduğunu düşünüyoruz” dedi.
“Yeni nesil, değerlerine bağlı ve çevresine duyarlı yetişecek”
Tekin, yeni eğitim modelinin yalnızca akademik değil, aynı zamanda millî ve manevi değerlerin kazandırılmasını da amaçladığını belirtti. “Millet olma azmimizi, birlikte yaşama kültürümüzü çocuklarımıza aktarmak Millî Eğitim Bakanlığının ana görevlerinden biridir” diyen Tekin, modelin bu çerçevede şekillendiğini kaydetti.
Eğitim öğretim yılının başlangıcında geleneksel hale getirdikleri tematik farkındalık programlarına bu yıl da devam edeceklerini açıklayan Tekin, “Geçtiğimiz yıl ‘Çanakkale’den Gazze’ye Vatan Savunması’ temasıyla başladık. Bu yıl da orman yangınlarına dikkat çekeceğiz. Öğrencilerimize vatanını, doğasını, toprağını seven bireyler olma bilinci kazandırmak istiyoruz” dedi.
Genelgelerin yakın zamanda yayımlanacağını belirten Tekin, eğitim süreçlerini velilere maddi yük oluşturmadan ve daha sade bir yapıda yürütmeye gayret edeceklerini sözlerine ekledi.
Niğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber
Yorumlar (0)