TÜRKİYE'NİN ŞARTLARINDA NORMAL Mİ? 2,5 MİLYAR NEREDE 11 MİLYAR NEREDE?
Çin’de yapılan otoyol ile Türkiye’deki otoyolların fiyatlarını karşılaştırdığımızda çıkan sonuç kafa karışıklıklarına neden oluyor. Türkiye'nin şartlarında normal mi? Yoksa büyük bir ihale faciası mı?
Çin, altyapı projeleriyle dünya genelinde dikkat çekmeye devam ediyor. Son olarak, dünyanın en uzun otoyolu olan Beijing-Urumçi Otoyolu açıldı. 2540 kilometrelik bu otoyolun inşası, 2,5 milyar dolarlık bir maliyetle gerçekleşti.
Ancak, Çin'in bu dev projesiyle ilgili maliyet ve uzunluk rakamları karşılaştırıldığında, Türkiye'nin otoyol yatırımları da dikkat çekiyor. Özellikle Kuzey Marmara Otoyolu ve İstanbul-İzmir Otoyolu, hem uzunlukları hem de maliyetleri açısından kafa karıştırıyor.
Türkiye'nin Kuzey Marmara Otoyolu projesi, 463 kilometrelik bir uzunluğa sahip. Ancak, bu projenin maliyeti oldukça yüksek. Toplam 8 milyar dolara mal edilmiş.
Diğer yandan, İstanbul ile İzmir arasında önemli bir bağlantıyı sağlayacak olan İstanbul-İzmir Otoyolu projesi de benzer bir durumu yansıtıyor. 426 kilometrelik uzunluğuyla bu otoyol, 11 milyar dolarlık bir maliyetle hayata geçirilmiş. Bu yatırım, Türkiye'nin şartlarında normal mi? Yoksa büyük bir ihale faciası mı?
Muhabir : HABER MERKEZİNiğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber
Yorumlar (0)