yandex
Tüketiciyi yanıltanlara ceza yağdı
  • DOLAR
    34,7415
    %0,10
  • EURO
    36,4745
    %0,01
  • G. Altın
    2.945,03
    %0,07
  • Ç. Altın
    4.801,56
    %0,00
  • BIST
    9.602
    0
  • BITCOIN
    96,027.09
    0.52
  • ETHEREUM
    3,640.34
    0.53
  • DOLAR
    34,7415
    %0,10
  • EURO
    36,4745
    %0,01
  • G. Altın
    2.945,03
    %0,07
  • Ç. Altın
    4.801,56
    %0,00
  • BIST
    9.602
    0
  • BITCOIN
    96,027.09
    0.52
  • ETHEREUM
    3,640.34
    0.53

Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_LANGUAGE" in /home/anadlhaber/domains/nigdeanadoluhaber.com.tr/public_html/haber_detay.php on line 6

Tüketiciyi yanıltanlara ceza yağdı


Tüketiciyi yanıltıcı ve aldatıcı reklam yapanlara yönelik denetimler devam ediyor.

Tüketiciyi yanıltanlara ceza yağdı

Tüketiciyi yanıltıcı ve aldatıcı reklam yapanlara yönelik denetimler devam ediyor. 

Reklam Kurulu, 2024 yılının ilk 5 ayında gerçekleştirilen denetimlerde, haksız uygulamalar nedeniyle 756 dosya üzerinde görüştü. Reklam Kurulu, 664 dosyada 107 milyon 883 bin 569 lira idari para cezası yazdı. Ayrıca birçok dosyada da durdurma cezası verildi. 

SEZON İNDİRİMİ KAMPANYALARI İNCELENDİ

Kurul, mayıs ayı toplantısında görüşülen 119 dosyadan 110'ununda mevzuata aykırılık buldu. Tüketicileri yanıltıcı ve aldatıcı bu reklam ile haksız ticari uygulamalarda muhataplara durdurma cezasıyla birlikte 13 milyon 744 bin 459 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi.

İndirimli satışlara ilişkin denetimlerde bir firma tarafından çeşitli mecralar üzerinden yayınlanan kampanya ilanlarında 6 aylık indirimli satış süresi belirlendiği tespit edildi.

İncelemede, "sezon indirimi" başlığıyla kış, ilkbahar ve yaz olmak üzere 3 sezona tekabül eden ve sürekli değişen ürünler dahil edilerek kampanya yapıldığı belirlendi.

Kurul, kampanyanın tüketiciler nezdinde belirsizliğe yol açacağı, sürekli indirim ve kampanya gerçekleştirildiği algısı yaratacağı gerekçesiyle söz konusu tanıtımların durdurulmasına karar verdi.

MEVZUATA AYKIRI BULUNDU

Kurul, ayrıca hızlı tüketim ürünlerinin tanıtımında "anneler tarafından hazırlanan ürünlere eş değer olduğu vurgusu yapan" ifadelerin kullanımının mevzuata aykırı olduğunu değerlendirdi.

Kurul, gıda sektörü başta olmak üzere hedef kitlesini hassas tüketici grubunda yer alan çocukların oluşturduğu ürünlere ilişkin tanıtımlarda, imalat, işleme ve paketleme gibi üretim süreçlerine tabi tutulan ürünlerin anneler tarafından hazırlan ürünlere eş değer olduğu vurgusu yapıldığını belirledi. Bu kapsamda, "anne tarifi", "anne formülü", "anne dokunuşu" gibi ifadelerle tanıtım yapılmasının, ev koşullarında herhangi bir işlenme yöntemine tabi tutulmadan hazırlanan ve bu nedenle çocukların tüketimine rahatlıkla sunulabilecek bir gıda ürünü olduğu izlenimi yarattığı tespit edildi.

Kurul, tüketicileri yanıltıcı nitelikte ve ilgili mevzuata aykırı olduğu değerlendirmesiyle bu tanıtımlar için durdurma cezası verilmesini kararlaştırdı.


Muhabir : AA
Niğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber

Yorumlar (0)




Copyright © 2023 Tüm Hakları Saklıdır Dada Medya
Web Tasarım - Sosyal Medya Yönetimi - Reklam Ajansı - Video Çekim - Grafik Tasarım - Niğde Ajans