Tüketici Hakem Heyetine başvurular yüzde 75 arttı
-
tüketici hakem heyetleri bedel iadesi tüketici başvuruları e-devlet perakende ticaret tüketici hakları
Ticaret Bakanlığı, 1995 yılından bu yana faaliyet gösteren Tüketici Hakem Heyetlerinin tüketici uyuşmazlıklarını adil, hızlı, basit ve düşük maliyetle çözdüğünü belirtti.

Bakanlık tarafından yapılan açıklamaya göre, bugüne kadar yaklaşık 18 milyon uyuşmazlık mahkemeye gitmeden çözüme kavuştu.
2024 yılında 755 bin 997 yeni başvuru yapılırken, (2023'ten kalanlarla birlikte) toplamda 762 bin 100 uyuşmazlık karara bağlandı. Başvuruların toplam parasal değeri yaklaşık 7 milyar TL’ye ulaşarak, önceki yıla göre yüzde 75 artış gösterdi.
Tüketiciler, Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) ve e-Devlet üzerinden başvurularını kolayca yapabiliyor. 2023’te yapılan başvuruların yaklaşık %67’si e-Devlet üzerinden gerçekleştirildi.
TÜKETİCİLER EN ÇOK BEDEL İADESİ TALEP ETTİ
Geçen yıl en çok talep edilen hak, yaklaşık 293 bin başvuru ile “bedel iadesi” oldu.
Bunu 204 bin başvuru ile “ürünün değişimi veya hizmetin yeniden görülmesi” izledi. Diğer talepler arasında “ücretsiz onarım” ve “bedelden indirim” öne çıktı.
AYAKKABILAR BAŞVURULARDA İLK SIRADA
Ürün ve hizmet bazında yapılan başvurularda, en çok şikayet yüzde 13,2 ile ayakkabılar hakkında oldu. Bunu sırasıyla yüzde 4,86 ile kıyafetler, yüzde 4,85 ile kredi kartı üyelik ücretleri, yüzde 4,09 ile cep telefonları, yüzde 3,94 ile mobilyalar, yüzde 3,80 ile internet abonelikleri ve yüzde 2,82 ile GSM abonelikleri takip etti.
Sektörel bazda değerlendirildiğinde, başvuruların yüzde 58,79’u perakende ticaret sektörüne yönelik oldu. Finansal hizmetler sektörü yüzde 10,14 ile ikinci sırada yer alırken, abonelik hizmetleri sektörü yüzde 9,79 ile üçüncü sıraya yerleşti.
Niğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber
Yorumlar (0)