• DOLAR
    32,5333
    %0,11
  • EURO
    34,9187
    %-0,06
  • G. Altın
    2.436,28
    %0,04
  • Ç. Altın
    3.954,23
    %0,00
  • BIST
    10.355
    0
  • BITCOIN
    61,260.77
    -0.38
  • ETHEREUM
    3,376.88
    -0.39
  • DOLAR
    32,5333
    %0,11
  • EURO
    34,9187
    %-0,06
  • G. Altın
    2.436,28
    %0,04
  • Ç. Altın
    3.954,23
    %0,00
  • BIST
    10.355
    0
  • BITCOIN
    61,260.77
    -0.38
  • ETHEREUM
    3,376.88
    -0.39

Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_LANGUAGE" in /home/anadlhaber/domains/nigdeanadoluhaber.com.tr/public_html/haber_detay.php on line 6

HIZLI BASİT VE EN AZ KAYNAKLA ÇÖZÜM


Tüketici Hakem Heyetleri, 2023 yılının ilk 7 ayında 1,9 milyar lira değerindeki 393 bin 768 adet uyuşmazlığı karara bağladı.

HIZLI BASİT VE EN AZ KAYNAKLA ÇÖZÜM

Tüketici Hakem Heyetleri, 2023 yılının ilk 7 ayında 1,9 milyar lira değerindeki 393 bin 768 adet uyuşmazlığı karara bağladı.
Tüketici Hakem Heyetleri, tüketiciler ile satıcılar ve sağlayıcılar arasında yaşanan uyuşmazlıkların çözülmesinde adil, hızlı, basit ve en az masrafla çözüme imkan sağlıyor. Bu sayede yargı dışında alternatif çözüm yolu olarak yargı mercileri üzerindeki iş yükü de önemli ölçüde azaltılıyor. Bugüne kadar 16 milyonun üzerinde uyuşmazlık yargıya intikal etmeden Tüketici Hakem Heyetleri tarafından karara bağlandı.
Tüketici Hakem Heyetlerine 2023 yılının ilk 7 ayında toplam 402 bin 110 adet başvuru yapılırken, 393 bin 768 adet uyuşmazlık ise karara bağlandı. Karara bağlanan uyuşmazlıkların toplam değeri ise yaklaşık 1,9 milyar lirayı buldu.

ELEKTRONİK BAŞVURULAR DAHA ÇOK TERCİH EDİLDİ
Tüketiciler e-Devlet üzerinden ve Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) aracılığıyla elektronik ortamda başvurularını Tüketici Hakem Heyetlerine iletebiliyor. Bu kapsamda, 2023 yılının ilk 7 ayında yapılan başvuruların yaklaşık %65’i olan 262 bin 317 adet başvuru e-Devlet üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirilmiş olup, elektronik başvuru yönteminin tüketiciler tarafından daha fazla tercih edildiği gözlemlendi.

AYAKKABI ÜRÜNLERİNE YOĞUN ŞİKAYET
2023 yılının ilk 7 ayında yapılan başvurulara ürün ve hizmet bazında bakıldığında ilk sırada yüzde 12,31 ile en çok “ayakkabı” ürünlerine yönelik şikayette bulunulduğu görüldü. Bu şikâyetleri yüzde 5,93 ile “kredi kartı üyelik ücreti”, yüzde 5,34 ile “cep telefonu”, yüzde 4,65 ile “kıyafet”, yüzde 4,64 ile “internet abonelikleri”, yüzde 3,60 ile “mobilya” ve yüzde 2,72 ile “GSM aboneliği” izledi.
Sektörel bazda ise aynı dönemde sırasıyla en çok yüzde 56,59 ile “perakende ticaret”, yüzde 11,51 ile “finansal hizmetler” ve yüzde 11,09 ile “abonelik hizmetleri” sektörlerine yönelik başvuru yapıldı. 

Muhabir : İHA
Niğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber

Yorumlar (0)




Copyright © 2023 Tüm Hakları Saklıdır Dada Medya
Web Tasarım - Sosyal Medya Yönetimi - Reklam Ajansı - Video Çekim - Grafik Tasarım - Niğde Ajans