• DOLAR
    32,5333
    %0,11
  • EURO
    34,9187
    %-0,06
  • G. Altın
    2.436,28
    %0,04
  • Ç. Altın
    3.954,23
    %0,00
  • BIST
    10.355
    0
  • BITCOIN
    61,260.77
    -0.38
  • ETHEREUM
    3,376.88
    -0.39
  • DOLAR
    32,5333
    %0,11
  • EURO
    34,9187
    %-0,06
  • G. Altın
    2.436,28
    %0,04
  • Ç. Altın
    3.954,23
    %0,00
  • BIST
    10.355
    0
  • BITCOIN
    61,260.77
    -0.38
  • ETHEREUM
    3,376.88
    -0.39

Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_LANGUAGE" in /home/anadlhaber/domains/nigdeanadoluhaber.com.tr/public_html/haber_detay.php on line 6

TRAFİK SORUNUNU BU KAFAYLA MI ÇÖZECEĞİZ?


Niğde’nin trafik sorunu günden güne büyüyor, artık içinden çıkılmaz bir hal aldı.

TRAFİK SORUNUNU BU KAFAYLA MI ÇÖZECEĞİZ?

Niğde’de hat safhaya ulaşan trafik yoğunluğu ve otopark sorunu içinden çıkılamaz bir hal aldı.

Yerel yöneticilerin, trafik ve otopark sorununun çözümüne yönelik açıkladıkları projeleri bir türlü hayata geçmediği için sorunun her geçen gün biraz daha büyüdüğü Niğde’de gözler 31 Mart’ta yapılacak yerel seçimlere çevrildi.


Siyasi partilerin belediye başkan adayları, önceki seçim dönemlerinde olduğu gibi proje kitapçıklarının ilk sayfalarına yine trafik ve otopark sorununun çözümüne ilişkin projeleri yerleştirdi. Billboardları süsleyen projelerin hayata geçirilme olasılıklarının az olması bir yana, bu projeler hayata geçirilse bile sorunun çözülme ihtimalinin düşüklüğü de kafa karışıklığına neden oldu.


Bu noktada, Niğde Anadolu Haber Gazetesi, hazırladığı “Trafik Dosyası” ile kentin en büyük sorunu haline gelen trafik yoğunluğu ve otopark sorununu mercek altına aldı.


Kentte, hayatı adeta felç eden trafik sorununun neden bir türlü çözülemediği, trafik sorununun çözümüne yönelik projelerin neden hayata geçirilemediği, trafiğin neden 1-2 caddede yoğunlaştığı, otopark sorununun neden bu kadar arttığı gibi soruların yanıt bulacağı “Trafik Dosyasında” bugün otopark sorununu ele alıyoruz. 


OTOPARK SORUNU NEDEN ÇÖZÜLEMİYOR?


Niğde’de halk arasında Mecburiyet Caddesi olarak da bilinen Dr. Sami Yağız Caddesi başta olmak üzere Paşakapı Caddesi, El Hacı Mahmut Caddesi ve İstasyon Caddesi olarak da bilinen Murat Zeren Caddesi’nde ciddi bir şekilde otopark sorunu yaşanıyor.


AMBULANSLAR BİLE ZORLANIYOR…


Sürücüler bu caddeler üzerinde araçlarını park edebilecekleri bir yer bulmakta zorlanıyor. Otopark sorunu nedeniyle çoğunlukla araçların çiftli halde park edildiği bu caddelerde, trafik de çoğu zaman sıkışıyor. Zaman zaman ambulans ve itfaiye araçları bile çiftli park edilen araçların neden olduğu trafik yoğunluğu nedeniyle zor anlar yaşıyor. 


MECBURİYET CADDESİ TARİHİ BİR FIRSATI NASIL KAÇIRDI?


Tam da bu noktada, trafiğin en yoğun yaşandığı Dr. Sami Yağız Caddesi’nde, sorunun çözümüne yönelik hiçbir çalışma yapılmaması dikkat çekiyor. Zira kentin en değerli bölgesi konumundaki Dr. Sami Yağız caddesi üzerinde uzunca bir süredir 6306 Sayılı Afet Riski Altındaki Alanları Dönüştürülmesi Hakkındaki Kanun kapsamında, eski binalar yıkılarak yerine yeni binalar yapılıyor.


DR. SAMİ YAĞIZ CADDESİ, BAZI MÜTEAHHİTLERİN RANT KAPISI OLDU 


Niğde’nin en yoğun caddesinde trafik ve otopark sorununun çözümü için bir fırsat olması gereken Riskli Yapıların Dönüşümüne ilişkin Kanun, ne yazık ki müteahhitler için adeta bir ‘rant kapısı’ haline dönüştü. 

Sadece 1 firmanın en az 5 binayı yıkıp yeniden yaptığı cadde üzerinde sağlı-sollu 10’a yakın bina, Riskli Yapıların Dönüşümüyle ilgili kanun kapsamında yıkıldı ve yerine yenileri inşa edildi. 


KİM TAKAR OTOPARK ZORUNLULUĞUNU? 

Ancak yeniden yapılan binalar için otopark zorunluluğu olmasına rağmen, yeni binaları yapan inşaat firmaları, kanundaki boşluklardan yararlanarak bu zorunlulukları yerine getirmediler. 


İlgili kanun kapsamında, yürüyüş mesafesinde başka bir alana otopark yapmaları gereken firmalar, bunu da yapmayarak, sadece otopark ücretlerini belediyeye yatırıp, tarihi bir sorumluluktan kendilerine kurtarmaya çalıştılar. 


BELEDİYE DE SORUMLU


Şayet belediye, bu firmalara binalarının altına otopark yapma zorunluluğunu uygulatsaydı, bugün Niğde’nin en yoğun caddesi olan Dr. Sami Yağız Caddesi’nde var olan otopark sorunu belki de bu kadar büyük bir soruna dönüşmeyecekti. 


YAZIK… ÇOK YAZIK!


Ve bu caddenin önümüzdeki 50 yıllık otopark ihtiyacı büyük oranda karşılanmış olacaktı. 

Ancak inşaat firmalarının rant hırsı, idarecilerinin de sorunların çözümüne kayıtsız kalma hastalığı ne yazık ki Niğde’yi ve kentin en yoğun caddesi olan Dr. Sami Yağız Caddesi’ni trafik ve otopark sorunu açısından içinden çıkılmaz bir hale dönüştürdü. 


YARIN: BELEDİYE BAŞKAN ADAYLARININ TRAFİK SORUNUNUN ÇÖZÜMÜNE YÖNELİK PROJELERİ NELER? BU PROJELERDEN HANGİLERİNİN, SORUNUN ÇÖZÜMÜNDE ETKİLİ OLMA İHTİMALİ VAR? TRAFİK SORUNUNUN ÇÖZÜMÜ İÇİN BUGÜNE KADAR AÇIKLANAN PROJELER NEDEN HAYATA GEÇİRİLEMEDİ?

Muhabir : HABER MERKEZİ
Niğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber

Yorumlar (0)




Copyright © 2023 Tüm Hakları Saklıdır Dada Medya
Web Tasarım - Sosyal Medya Yönetimi - Reklam Ajansı - Video Çekim - Grafik Tasarım - Niğde Ajans