Sosyal medyada hakaret etmeden önce bir daha düşünün!
Dijital dönüşümün hızlandığı günümüzde sosyal medya, yalnızca paylaşım yapılan bir alan olmaktan çıkıp hem bir meslek hem de dikkatle yönetilmesi gereken hukuki bir mecra haline geldi.
Sosyal medya fenomenlerinin karşılaştığı sorunları ve bu alanda dikkat edilmesi gereken noktaları, dört dönem Niğde Dernekler Federasyonu Başkanı Avukat Tuğrul Urhan değerlendirdi.
SOSYAL MEDYADA HAKARET HIZLA DAVAYA DÖNÜŞÜYOR
Urhan, Türkiye’nin telefona bakma süresi bakımından önde gelen ülkelerden biri olduğunu, bunun da sosyal medya kullanımını daha yoğun hale getirdiğini belirterek şu ifadeleri kullandı:
“İnsanların özellikle sosyal medya üzerinden hakaretler, ağır itham edici sözler ve iftiralarla karşılaştığını görüyoruz. Bazen vatandaş bize ‘Avukat bey, dava açıldı, neden?’ diye soruyor. Yalnızca yorum yaptığını söylüyor ama o yorumda ağza alınmayacak hakaretler mevcut oluyor. Sosyal medya fenomenlerinin kendi takipçilerine hakaret etme hakkı olmadığı gibi takip eden kişilerin de fenomenlere hakaret etme hakkı yoktur. Yapıcı eleştirilere açık olmak gerekir.”

YAZILI DELİL SAYILIYOR
Urhan, hakaret içeren içeriklerin yazılı delil sayıldığını ve savcıların bu konularda hızla dava açabildiğini vurgulayarak, “Bir kişi başkasına hakaret ediyor ve sosyal medyada paylaşıyorsa, o paylaşımı tekrar paylaşan kişi de aynı suça ortak oluyor. Dolayısıyla birinin resmini veya videosunu alıp altına hakaret içerikli yorum yazmak ya da yaymak doğrudan cezai sorumluluk doğuruyor. Artık ekran görüntüsü dahi delil olarak kabul ediliyor” dedi.
REKLAMLARDA ŞEFFAFLIK VE VERGİLENDİRME ZORUNLU
Fenomenlerin gelirlerine ilişkin tartışmalara da değinen Avukat Urhan, “Halk arasında fenomenlerin para kazanıp hiç vergi ödemediği düşünülüyor. Ancak işin perde arkasında durum farklı. Devletimiz bu konuda bir düzenleme yaptı. Basit usulde vergilendirme sistemiyle fenomenlerin istisna hesapları bulunuyor. Reklam yaptıkları her ürünün ödemesi resmi hesaplarına aktarılıyor ve bunun yüzde 15’i otomatik olarak devlete vergi olarak kesiliyor” ifadelerini kullandı.
FENOMENLERE REKLAM TAVSİYESİ
Reklam işbirliklerinde dikkat edilmesi gereken hususlara da değinen Tuğrul Urhan, “Fenomenler bazen reklam yaparken arkadaki markaları gözden kaçırabiliyor. Reklam olduğunu açıkça belirtmeleri gerekiyor. Tavsiye niteliğindeki içeriklerin de reklamdan ayrıştırılması lazım. Eğer reklam olduğunu yazmazlarsa bunun cezası olduğunu bütün fenomenler biliyor. Fenomen olmak istiyorlarsa doğru projeler üretmeleri, azimle çalışmaları şart” diye konuştu.

URHAN: “HASSASİYET GÖSTERİLMELİ”
Tuğrul Urhan, sosyal medyada hakaret ve iftiradan uzak durulması gerektiğini belirterek, “Vatandaşlarımızın yapıcı eleştirilerde bulunmasını, başkalarının fotoğraflarını ya da videolarını hakaret içerikli şekilde paylaşmaktan kaçınmasını tavsiye ediyorum. Hukuki sorun yaşamamak için sosyal medya kullanımında hassasiyet gösterilmeli” uyarısında bulundu.
Niğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber
Yorumlar (0)