Martı TAG ile ilgili dikkat çeken bir gelişme yaşandı. E-ulaşım lisansı onayı sonrası 'Artık serbest mi?' soruları gündemde. Sürücülere ceza kesilecek mi? İşte detaylar...

Geleneksel taksicilik sektörünü derinden sarsacak bir gelişme yaşandı. Teknoloji tabanlı ulaşım platformlarına karşı uzun süredir direniş gösteren taksiciler camiasını üzen bu yeni durum, Martı Tag hizmetine yönelik mahkeme kararının ardından şekillendi. İstanbul 7. İdare Mahkemesi'nin Martı'ya e-ulaşım lisansı verilmesine onay vermesi, "Martı Tag serbest mi oldu?" ve "Martı Tag artık yasak değil mi?" gibi soruları gündeme taşıdı.
MARTI TAG ARTIK YASALLAŞIYOR MU?
Mahkeme kararı, Martı Tag kullanıcıları ve araç sahipleri arasında büyük bir sevinçle karşılanırken, taksiciler cephesinde derin bir şok etkisi yarattı. İstanbul 7. İdare Mahkemesi, Martı'nın gerekli yasal koşulları sağladığına hükmederek e-ulaşım lisansı almasına onay verdi. Bu kararla birlikte, Martı'nın popüler hizmeti olan TAG (Tek Araçla Gidiyoruz), resmi olarak e-ulaşım lisansı alma hakkı kazandı.
Bu gelişme, Martı Tag'ın sivil araçlarla sunduğu hizmetin tamamen yasallaştığı anlamına gelmiyor. Önemle belirtmek gerekir ki, sivil araçlarla yapılan araç çağırma uygulamaları hala yasal değildir. Mahkeme kararı, yalnızca Martı uygulaması üzerinden yasal sarı taksilerin çağırılarak seyahat edilmesinin yasallaştığını ifade ediyor. Konuyla ilgili detaylı bilgi almak isteyenler, doğrudan Martı Tag yetkilileriyle iletişime geçebilirler.
MARTI TAG'IN HUKUK MÜCADELESİ DEVAM EDİYOR
Martı Tag ile taksi camiası arasındaki hukuk mücadelesi yıllardır sürüyor ve bu son kararın ardından da yeni bir evreye girmesi bekleniyor. Taksiciler camiasının, alınan bu karara karşı da hukuki süreç başlatması öngörülüyor. Güncel durumda, Martı Tag'ın sivil araçlarla sunduğu hizmet hala yasal değildir. Sivil araçlarla Martı Tag hizmeti verdiği tespit edilenlere, mevcut cezai yaptırımlar uygulanmaya devam edebilir.
TİCARİ TAKSİLERİN SONU MU GELİYOR?
Teknolojinin hızla değişen yüzü, geleneksel sarı taksilerin geleceğini sorgulatıyor. Amerika Birleşik Devletleri ve Çin gibi ülkelerde başlayan otonom sürüşlü araçlar ve dünya genelinde yaygınlaşan taksi çağırma uygulamaları, sarı taksilerin geleceği üzerinde ciddi bir baskı oluşturuyor. Bu gelişmeler, taksicilik sektörünün kendini yeniden konumlandırması gerektiği yönündeki tartışmaları alevlendiriyor.
Muhabir : HABER MERKEZİNiğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber
Yorumlar (0)