yandex
Kamu Bankalarının Reklam Harcamalarında Şeffaflık Tartışması
  • DOLAR
    37,9509
    %-0,04
  • EURO
    41,1380
    %-0,02
  • G. Altın
    3.788,89
    %0,57
  • Ç. Altın
    6.070,97
    %0,00
  • BIST
    9.568
    0.49
  • BITCOIN
    81,993.205
    0.16
  • ETHEREUM
    1,815.639
    0.24
  • DOLAR
    37,9509
    %-0,04
  • EURO
    41,1380
    %-0,02
  • G. Altın
    3.788,89
    %0,57
  • Ç. Altın
    6.070,97
    %0,00
  • BIST
    9.568
    0.49
  • BITCOIN
    81,993.205
    0.16
  • ETHEREUM
    1,815.639
    0.24

Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_LANGUAGE" in /home/anadlhaber/domains/nigdeanadoluhaber.com.tr/public_html/haber_detay.php on line 6

Kamu Bankalarının Reklam Harcamalarında Şeffaflık Tartışması


Bülten
13-12-2024 14:15:42
13-12-2024 14:30:09

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in kamu bankalarının reklam harcamalarına ilişkin önergesine verilen yanıtlar, şeffaflıktan uzak kaldı. Kamu kaynaklarının kullanımında şeffaflık ve hesap verebilirlik çağrıları artıyor.

Kamu Bankalarının Reklam Harcamalarında Şeffaflık Tartışması
Görsel Kaynağı :
AA

Son yıllarda kamu bankalarının reklam harcamaları ve bu harcamaların medya kuruluşlarına dağılımı, kamuoyunda tartışma konusu olmaya devam ediyor. CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Ziraat Bankası ve Halk Bankası’nın toplamda 1 milyar 283 milyon dolarlık reklam bütçesinin hangi medya kuruluşlarına yönlendirildiğini ve bu harcamaların kamu yararına katkı sağlayıp sağlamadığını Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’e sordu.

Tatmin Edici Yanıtlar Gelmedi

Bakanlık, banka reklam harcamalarına ilişkin detayların 5411 sayılı Bankacılık Kanunu’nun ilgili maddeleri kapsamında "banka ve müşteri sırrı" olduğunu belirterek detay vermedi. Bu durum, kamuoyundaki şeffaflık taleplerini karşılamaktan uzak kaldı.

Reklam Kriterleri ve Şeffaflık Eksikliği

Bankaların reklam bütçesi belirlerken tirajlar, izlenirlik oranları, hedef kitle, fiyatlandırma ve prodüksiyon maliyetlerini dikkate aldığı ifade edilirken, hangi medya kuruluşlarının reklam aldığı açıklanmadı. Reklam bütçelerinin uzun vadede marka değerine, kısa vadede ise satışlara katkı sağladığı vurgulansa da, reklamsız kalan medya kuruluşları ve bu tercihlerin nedenleri hakkında bilgi verilmedi.

“Reklam Bütçelerinde Ayrımcılık Algısı”

Ömer Fethi Gürer, kamu bankalarının reklam harcamalarının özel bankaları aştığını vurgulayarak, bu yüksek harcamaların kamu yararına hizmet edip etmediğini sorguladı. Gürer, “Belirli medya kuruluşlarına ayrıcalık tanındığına dair endişeler var. Şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri gereği, kamu kaynaklarının dağılımı daha net açıklanmalı” dedi.

Kamu Vicdanı Rahatlatılmalı

CHP’li Gürer, kamu bankalarının reklam harcamalarında adalet ilkesinin önemine dikkat çekerek, şu soruları gündeme getirdi:

  • Hangi medya kuruluşları reklam alıyor?
  • Reklam almayan gazeteler ve televizyonlar neden dışlanıyor?
  • Bu harcamalar gerçekten kamu yararına hizmet ediyor mu?

Şeffaflık Çağrısı

Gürer, kamu bankalarının medya ilişkilerinde şeffaflığın sağlanması gerektiğini belirterek, ayrımcı uygulamaların özgür basına zarar verdiğini ifade etti. "Kamu kaynaklarının etkin ve adil kullanımı için Bakanlığın kapsamlı ve şeffaf bir açıklama yapması şarttır" diyerek, kamuoyunu bilgilendirme çağrısını yineledi.

Muhabir : Bülten
Niğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber

Yorumlar (0)




Copyright © 2023 Tüm Hakları Saklıdır Dada Medya
Web Tasarım - Sosyal Medya Yönetimi - Reklam Ajansı - Video Çekim - Grafik Tasarım - Niğde Ajans