yandex
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ İÇİN YAPILAN SİSTEM DEĞİŞİKLİĞİ NELERİ KAPSIYOR?
  • DOLAR
    34,4556
    %-0,03
  • EURO
    36,5391
    %-0,05
  • G. Altın
    2.926,08
    %0,22
  • Ç. Altın
    4.967,14
    %0,00
  • BIST
    9.431
    0
  • BITCOIN
    91,905.77
    -0.13
  • ETHEREUM
    3,091.66
    -0.32
  • DOLAR
    34,4556
    %-0,03
  • EURO
    36,5391
    %-0,05
  • G. Altın
    2.926,08
    %0,22
  • Ç. Altın
    4.967,14
    %0,00
  • BIST
    9.431
    0
  • BITCOIN
    91,905.77
    -0.13
  • ETHEREUM
    3,091.66
    -0.32

Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_LANGUAGE" in /home/anadlhaber/domains/nigdeanadoluhaber.com.tr/public_html/haber_detay.php on line 6

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ İÇİN YAPILAN SİSTEM DEĞİŞİKLİĞİ NELERİ KAPSIYOR?


Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ilkokullardaki ölçme-değerlendirme sisteminde önemli bir değişiklik yaparak sınav odaklı değerlendirmeden uzaklaşıyor. Artık "sınav değil, süreç odaklı" bir öğrenme anlayışı benimseyecek olan MEB, öğrencilerin gelişimini daha bütünsel bir şekilde değerlendirmeyi amaçlıyor.

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ İÇİN YAPILAN SİSTEM DEĞİŞİKLİĞİ NELERİ KAPSIYOR?

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ilkokullardaki ölçme-değerlendirme sisteminde önemli bir değişiklik yaparak sınav odaklı değerlendirmeden uzaklaşıyor. Artık "sınav değil, süreç odaklı" bir öğrenme anlayışı benimseyecek olan MEB, öğrencilerin gelişimini daha bütünsel bir şekilde değerlendirmeyi amaçlıyor.

Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürü Kemal Bülbül, bu önemli değişikliği açıkladığı konuşmasında, yeni sistemle ilkokul öğrencilerinin öğrenme süreçlerini daha etkili bir şekilde izleyeceklerini söyledi. Öğretmenler artık dersler sırasında sürekli ölçme faaliyetleri yürütecek ve öğrencilerin gelişimini daha yakından takip edecekler.

Bülbül, bu yeni yaklaşımın, öğrencilerin verilen yönergeleri anlama, doğru adımlar atma ve istenilen sonuçları elde etme yeteneklerini güçlendireceğini vurguladı. Bülbül, öğrenci başarısını sadece sınav sonuçlarına dayandırmak yerine, öğrencilerin öğrenme süreçlerini anlamak ve desteklemek daha büyük bir öncelik haline geleceğini ifade etti. 

Bu yeni yaklaşımla ilkokul 4. sınıflarda yazılı sınavların kaldırıldığını ve yerine öğrenci gelişim dosyasının geldiğini ifade eden Bülbül, bu dosyanın öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimini sürekli olarak izlemek için kullanılacağını açıkladı.

Öğrenci gelişim düzeyleri, öğretmenler tarafından özenle takip edilecek ve bu veriler öğrenci gelişim dosyasında tutulacak. Bu sayede öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına daha iyi cevap verilebilecek ve öğrenci başarılarının daha bütünsel bir açıdan değerlendirilmesi sağlanacak.

MEB, bu yeni yaklaşımla okullarda "durum değerlendirmesi" kavramını daha anlamlı hale getireceğini ve öğrencilerin gerçek potansiyellerini daha iyi ortaya çıkarmayı hedefliyor.

 

 

TÜRKÇE’NİN DOĞRU KULLANIMI İÇİN ÇALIŞMALAR YAPILDI

Genel Müdür Bülbül, ilkokullarda özellikle Türkçenin doğru ve etkin kullanımıyla ilgili 4 beceriye yönelik özel ölçme araçları kullanılacağını bildirdi.

 

Böylece Türkçe öğretimine ağırlık vereceklerini belirten Kemal Bülbül, öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin yanı sıra dinleme ve konuşma becerisinin de gelişmesi gerektiğini belirtti. Bülbül açıklamasında "Okullarda ilkokul 2. sınıfa kadar test çözme alışkanlığı oluşmuştu. Ama asıl olan, öğrencilerin düşünme becerisinin gelişmesi, düşündüğünü yazması, muhakeme yeteneklerinin geliştirilmesi. Dört beceri içerisinde yazma becerisinin geliştirilmesi çok önemli. Bu konuda Bakanlığımız 2016 yılında 'Yazılı Anlatım Becerilerinin Geliştirilmesi' çalışmasını başlattı. Bu yönde hazırladığımız ölçme araçlarını öğretmenlerimizin kullanıma sunacağız ve bu test çözmekten çok daha kıymetli bir çalışma olacak. Öğrencilerimizin yazılı anlatım becerilerinin yanı sıra dinleme ve konuşma becerisinin de geliştirilmesi gerekir. Ortaokul ve liselerde olduğu gibi ilkokulda da öğretmenlerimiz, öğrencilerinin bu becerilerini geliştirmede önemli bir rol üstlenecek ve Bakanlık olarak da bunu sürekli takip edeceğiz." İfadelerini kullandı.

 

SÜREKLİ SORU ÇÖZMEYE SON

Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürü Kemal Bülbül, velilerin çocuklarının sınav başarısı için sürekli soru çözme ve deneme sınavına girmesi gerektiğini düşündüğünü, bunun da çok sağlıklı olmadığını söyledi.

 

Sınavlara hazırlık ve sınav başarısı için öğrencilere test çözdürmek yerine öğrencilerin muhakeme ve akıl yürütme becerilerinin geliştirilmesi gerektiğine işaret eden Bülbül, "Eğer öğrenci okuduğunu anlıyorsa ve verilenleri kullanarak sorunun çözümüne ulaşabiliyorsa sınavda başarı göstermesi kaçınılmaz." dedi.

 

Öğretmenlerin de klasik ölçme alışkanlıklarını kolay terk edemeyeceğini, ama sonuç odaklı ölçmenin kendilerini de rahatsız ettiğini bildiklerini söyleyen Bülbül, "Alışkanlıklardan vazgeçmek kolay değil, ama hepimiz hemfikiriz, öğrencilerimizin ders kitaplarını takip etmeleri, derse aktif katılım sağlamaları ve soruların cevaplarını seçme yerine kendi düşüncelerini yazmaları onların daha da başarılı olmalarını sağlayacak." diye konuştu.

 

Bakanlık olarak, süreç odaklı ölçme değerlendirmeye yönelik öğretmenlere destek olmak için "ölçme araçları" yayınlamaya başlayacaklarını bildiren Bülbül, öğretmenin öğrettiğini nasıl ölçeceğine ilişkin örnek materyalleri sürekli olarak EBA üzerinden yayınlayacaklarını bildirdi.

 

Genel Müdür Kemal Bülbül, sözlerini, "İlköğretim ya da ortaöğretim fark etmez, tüm ölçme çalışmalarında öğrencileri ve okulları sıralamak ya da karşılaştırmak fayda sağlayan bir çalışma değil. Unutulmamalı ki bir yerde birinci varsa orada sonuncu da vardır. Önemli olan, süreçte kimlerin ne düzeyde katkı sağladığı ve başlangıçtan sonuca kadar ne kadar fayda elde edildiğidir." değerlendirmesinde bulundu.

Muhabir : AA
Niğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber

Yorumlar (0)




Copyright © 2023 Tüm Hakları Saklıdır Dada Medya
Web Tasarım - Sosyal Medya Yönetimi - Reklam Ajansı - Video Çekim - Grafik Tasarım - Niğde Ajans