Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, katıldığı Avrupa Ücretli Yol Altyapı Operatörleri Birliği İstanbul Zirvesinde, Ankara-Niğde Otoyolu gibi büyük bir projeyi bitirdiklerini vurguladı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, katıldığı Avrupa Ücretli Yol Altyapı Operatörleri Birliği İstanbul Zirvesinde, Ankara-Niğde Otoyolu gibi büyük bir projeyi bitirdiklerini vurguladı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul'da düzenlenen Avrupa Ücretli Yol Altyapı Operatörleri Birliği (ASECAP) Days 2023 İstanbul Zirvesi'nde önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin stratejik konumu ve altyapı projeleri hakkında konuşarak, ülkenin uluslararası ticaretteki rolünün giderek arttığını vurguladı.
Bakan Uraloğlu, özellikle Türkiye'nin jeostratejik konumunu değerlendirerek, Basra Körfezi'ni Türkiye üzerinden Avrupa'ya bağlayacak olan Kalkınma Yolu Projesi'nin büyük öneme sahip olduğunu belirtti. Bu projenin hayata geçmesinin, Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki ortaklığı daha da güçlendireceğini ve Türkiye'nin yer almadığı bir uluslararası ticari koridorun düşünülemeyeceği bir gerçeğine vurgu yaptı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu
Ayrıca, Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin son 21 yılda uluslararası ticaret açısından kritik bir koridor haline geldiğine dikkat çekti. Bu süreçte, bölünmüş yollar, otoyollar, mega projeler ve akıllı ulaşım sistemleri gibi ileri teknoloji gerektiren büyük ölçekli projelerde önemli adımlar atıldığını ifade etti. İstanbul Boğazı üzerindeki köprüler, Kuzey Marmara Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü gibi prestij projelerin yanı sıra Avrasya Tüneli, Marmaray ve İstanbul-İzmir Otoyolu gibi projelerle Türkiye'nin ulaşım altyapısının çağın özelliklerine uygun hale getirildiğini belirtti.
“UZUN YILLARDA YAPILACAK OLAN PROJELERİ BİZ DAHA KISA SÜREDE TESLİM EDİYORUZ”
Kamu-özel işbirliği proje modeline değinen Bakan Uraloğlu, "Türkiye'de ilk olarak Göcek Tüneli'nin yapımıyla başlayan bu model zaman içerisinde hayata geçen başarılı büyük ulaşım projeleri sayesinde dünyada 'Türk Modeli' olarak bilinmeye başladı. KÖİ modeli ile ileri teknoloji ve yüksek maddi kaynak ihtiyacı duyulan projelerin gerçekleşmesinde, kamu kaynağı kullanılmadan özel sektör imkânları ve finansmanıyla yatırımların çok daha kısa sürede gerçekleşmesini sağladık. Yatırımın gerçekleştirilmesi ve işletme aşamalarında özel sektörün hızlı karar alabilme ve ileri teknoloji yeteneğini kullanıyoruz. 7 ile 20 yıl arasında tamamlanan projeleri KÖİ modeli ile 5 yıldan daha kısa sürelerde tamamlıyoruz. Bu projelerde; özel sektör dinamizmini, kamu deneyimini ve uluslararası finans kuruluşlarının mali desteğini bir araya getirerek risk paylaşımı sağladık ve projelerimizi hızla hayata geçirdik. Ayrıca KÖİ projelerimiz, orta ve uzun vadede devlete gelir getirme kapasitesine de sahiptir. Kuzey Marmara, İstanbul-İzmir ve Ankara Niğde Otoyolu gibi büyük Kamu Özel İşbirliği projelerini başarıyla yürüten Bakanlığımız bünyesindeki Karayolları Genel Müdürlüğümüz de; bu tür projelerin hazırlanma aşamasından kredi finansmanına, yapım çalışmalarından işin tamamlanmasına kadar tüm süreçlerde büyük tecrübe kazanarak bu alanda uluslararası bir otorite olmuştur" diye konuştu.
Muhabir : DHA
Niğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber
Yorumlar (0)