Ekonomi

Bakanlık açıkladı! Son 7 yılda rekor tasarruf sağlandı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, kurum ve kuruluşları ile birlikte son 7 yılda çevre odaklı çalışmalara 4 milyar 410 milyon Türk Lirası yatırım yaparak 7 milyar 620 milyon Türk Lirası tutarında tasarruf sağlandığını açıkladı.

Bakanlık, 2053 Net Sıfır Emisyon hedefi doğrultusunda enerjide dönüşümü gerçekleştirirken doğayı korumaya ve geleceğe nefes olmaya devam ediyor.

7 yılda 4 milyon 900 bin adet fidanın toprakla buluşturulduğu bu süreçte, su geri kazanımı ve Sıfır Atık projeleriyle hem ekonomiye hem de yarınlara kalıcı değerler katılıyor.

5 Haziran Dünya Çevre Günü ve Türkiye Çevre Haftası dolayısıyla paylaşılan verilerde, çevre projelerinin detayları da aktarıldı.

Sadece 2025 yılında 10 milyon 240 bin metreküp atık su arıtılırken, 8 milyon 500 bin metreküp atık su geri kazanıldı.

Sıfır Atık Projesi kapsamında 2025 yılında 7 bin 174 ton atık geri kazanılarak 8 bin 960 ağacın kesilmesi önlendi.

Yine 2025 yılı içerisinde 371,29 hektarlık alana 531 bin 869 fidan dikildi ve 5 bin 851 ton karbondioksit salımı engellendi.