Asayiş

1 haftada milyonlarca araç denetlendi, Binlerce lira ceza yazıldı

İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, 25-31 Temmuz 2025 tarihleri arasında ülke genelinde yapılan trafik denetimlerinin sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı.

Emniyet ve Jandarma trafik ekiplerince 2 milyon 845 bin 632 araç denetlenirken, 386 bin 805 sürücünün trafik kurallarına uymadığı tespit edildi.

Denetimlerde %24 ile en çok ihlal edilen kural hız sınırı olurken, %5,6 oranında sürücünün araçlarının periyodik muayenesini yaptırmadığı, %5’inin emniyet kemeri kullanmadığı, %3,2’sinin sürücü belgesi olmadan araç kullandığı, %1,5’inin ise zorunlu trafik sigortası bulunmadığı belirlendi.

Ayrıca, çakar lamba olarak bilinen ışıklı veya sesli uyarı cihazlarını yetkisiz şekilde kullanan sürücü oranı %0,002 olarak kayıtlara geçti.

Bakan Yerlikaya, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda “Lütfen trafik kurallarına uyalım. Yolculuklar sizleri sevdiklerinize kavuşturmak için vardır, ayırmak için değil.” ifadelerini kullandı