yandex
Türkiye Moda Harcamalarında 11. Sırada
  • DOLAR
    40,3482
    %0,24
  • EURO
    46,9244
    %0,49
  • G. Altın
    4.349,52
    %0,54
  • Ç. Altın
    6.958,85
    %0,87
  • BIST
    10.381
    -0.04
  • BITCOIN
    118,003.417
    0.01
  • ETHEREUM
    3,617.738
    0.31
  • DOLAR
    40,3482
    %0,24
  • EURO
    46,9244
    %0,49
  • G. Altın
    4.349,52
    %0,54
  • Ç. Altın
    6.958,85
    %0,87
  • BIST
    10.381
    -0.04
  • BITCOIN
    118,003.417
    0.01
  • ETHEREUM
    3,617.738
    0.31

Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_LANGUAGE" in /home/anadlhaber/domains/nigdeanadoluhaber.com.tr/public_html/haber_detay.php on line 6

Türkiye Moda Harcamalarında 11. Sırada


Türkiye, Dünyanın En Fazla Moda Harcaması Yapan Ülkeleri Arasında 11. Sırada Yer Aldı

Türkiye Moda Harcamalarında 11. Sırada
Görsel Kaynağı :
İHA

Dünya genelinde moda endüstrisi, milyarlarca dolarlık dev bir ekonomi yaratırken, hangi ülkelerin bu sektöre en fazla harcama yaptığı da netleşti. IMF, Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası ve Eurostat verilerine göre yapılan araştırmalara göre, Türkiye, yıllık 52,6 milyar dolar ile modaya en çok para harcayan 12. ülke olarak listeye girdi.

DÜNYANIN EN FAZLA MODA HARCAMASI YAPAN ÜLKELERİ

Global çapta moda harcamalarının zirveye çıktığı ülkelerden başı çeken Amerika Birleşik Devletleri, 558,5 milyar dolarlık harcama ile listenin başında yer alırken, onu 333 milyar dolar ile Çin takip ediyor. Hindistan, İngiltere ve Almanya da sırasıyla büyük harcamalar yaparak bu küresel moda ekonomisinin önemli aktörlerinden olmayı sürdürüyor.

TÜRKİYE MODAYA 52,6 MİLYAR DOLAR HARCIYOR

Türkiye, yıllık 52,6 milyar dolarlık moda harcamasıyla listenin 11. sırasında yer alıyor. 1 Dolar = 40,3 TL kuru üzerinden yapılan hesaplamada, 52,6 milyar dolar, 2,12 trilyon Türk Lirası olarak karşımıza çıkıyor. Türkiye’nin modaya yaptığı bu büyük yatırım, hem iç piyasada hem de ihracat tarafında önemli bir yer tutuyor. Türkiye'nin hızlı moda sektörü ve genç nüfusunun etkisiyle, bu harcamanın büyüklüğü her yıl daha da artıyor. 

TÜRKİYE'NİN MODA ENDÜSTRİSİNE YATIRIMI ARTIYOR

Türkiye'nin moda sektörü, küresel trendlere uyum sağlayarak, yerli markaların uluslararası alanda büyümesini destekliyor. Özellikle genç nüfusun daha fazla moda harcaması yapması, online alışverişin yaygınlaşması, ve Türk markalarının küresel pazarda daha fazla yer edinmesi, Türkiye'nin moda harcamalarını artıran başlıca faktörler arasında yer alıyor.

MODAYA YATIRIM YAPMANIN KÜRESEL EKONOMİDEKİ ÖNEMİ

Moda endüstrisi, sadece şıklık ve stilin ötesinde, global ekonominin önemli bir parçası olarak büyük bir ekonomik döngü oluşturuyor. Türkiye’nin, bu sektördeki büyük yatırımları, hem iç ekonomiye katkı sağlıyor hem de dış ticaretin gelişmesinde etkili oluyor.

EN FAZLA MODA HARCAMASI YAPAN ÜLKELER SIRALAMASI:

  1. ABD – 558,5 milyar dolar
  2. Çin – 333 milyar dolar
  3. Hindistan – 115 milyar dolar
  4. İngiltere – 104,5 milyar dolar
  5. Almanya – 96 milyar dolar
  6. Japonya – 76,5 milyar dolar
  7. İtalya – 74,7 milyar dolar
  8. Brezilya – 69,5 milyar dolar
  9. Rusya – 65 milyar dolar
  10. Fransa – 55 milyar dolar
  11. Türkiye – 52,6 milyar dolar
  12. Kanada – 39 milyar dolar
Muhabir : Çağlar TUNCER
Niğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber

Yorumlar (0)




Copyright © 2023 Tüm Hakları Saklıdır Dada Medya
Web Tasarım - Sosyal Medya Yönetimi - Reklam Ajansı - Video Çekim - Grafik Tasarım - Niğde Ajans