yandex
Tüketiciler en çok "Ayakkabı" için şikayetçi oldu
  • DOLAR
    36,6797
    %0,22
  • EURO
    39,7792
    %-0,06
  • G. Altın
    3.523,43
    %0,16
  • Ç. Altın
    5.600,10
    %0,00
  • BIST
    10.625
    0
  • BITCOIN
    82,085.043
    0.56
  • ETHEREUM
    1,892.791
    0.54
  • DOLAR
    36,6797
    %0,22
  • EURO
    39,7792
    %-0,06
  • G. Altın
    3.523,43
    %0,16
  • Ç. Altın
    5.600,10
    %0,00
  • BIST
    10.625
    0
  • BITCOIN
    82,085.043
    0.56
  • ETHEREUM
    1,892.791
    0.54

Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_LANGUAGE" in /home/anadlhaber/domains/nigdeanadoluhaber.com.tr/public_html/haber_detay.php on line 6

Tüketiciler en çok "Ayakkabı" için şikayetçi oldu


Ticaret Bakanlığına geçen yıl ulaşan tüketici şikayetlerinde, 100 bin 448 başvuru ile ayakkabılar ilk sırada yer aldı.

Tüketiciler en çok
Görsel Kaynağı :
AA

Ayakkabıyı, kıyafet, kredi kartı üyelik ücretleri, cep telefonları, mobilyalar ve internet abonelikleri gibi şikayetler takip etti. Ticaret Bakanlığından edinilen bilgilere göre, tüketiciler, CİMER, e-Devlet, e-posta ve yazılı başvurular gibi çeşitli yöntemlerle şikayetlerini iletti.

Geçen yıl, Bakanlığa toplamda 146 bin 130 tüketici şikayeti başvurusu yapıldı. Bu başvurular arasında ayıplı mallar, mesafeli sözleşmeler, ticari reklamlar, garanti belgeleri, satış sonrası hizmetler ve abonelik sözleşmeleri gibi pek çok konu yer aldı. Tüketici hakem heyetlerine ise 755 bin 997 başvuru gelirken, bunların yaklaşık 762 bin 100’ü karara bağlandı. Uyuşmazlığa konu ürünlerin değeri ise 7 milyar lirayı geçti.

AYAKKABI, KIYAFET VE CEP TELEFONLARINA İLGİLİ ŞİKAYETLER ARTIŞTA

Ayakkabı sektörü, tüketici şikayetlerinin en fazla olduğu alan oldu. 100 bin 448 başvuru ile ayakkabı, toplam şikayetlerin yüzde 13,2’sini oluşturdu. Ayakkabıyı, 36 bin 800 başvuruyla kıyafet, 36 bin 725 ile kredi kartı üyelik ücreti, 30 bin 959 ile cep telefonu ve 29 bin 846 ile mobilya şikayetleri takip etti.

İDARİ PARA CEZALARI 4,5 MİLYAR LİRAYA ULAŞTI

Bakanlık, denetim faaliyetlerine hız kesmeden devam etti. Tüketicilerin ekonomik menfaatlerini olumsuz etkileyen firmalara yönelik 3,7 milyar lirayı aşkın idari para cezası uygulandı. Ayrıca, aldatıcı reklamlar ve haksız ticari uygulamalara karşı ise Reklam Kurulu 277,7 milyon lira idari para cezası verdi. Tekstil, ayakkabı, oyuncak ve diğer ürünlerin güvenliği için yapılan denetimlerde ise 45 milyon lira idari para cezası uygulandı.

Bakanlık, fiyat etiketleri ve yiyecek içecek sektörüne yönelik yapılan denetimlerde 401 milyon liranın üzerinde idari para cezası kesti. 2024 yılı itibarıyla, toplamda 4,5 milyar lira idari para cezası uygulandı.

GÜNDE 1000 ÇAĞRI YANITLANIYOR

Tüketicilere destek sağlayan "Alo 175 Tüketici Danışma Hattı", günde ortalama 1000 başvuruya cevap veriyor. 2024 yılı boyunca 422 bin 784, 2025 yılı Şubat ayı itibarıyla ise 75 bin 675 çağrıya cevap verildi.

Ticaret Bakanlığı, tatil sektöründe karşılaşılan sorunlar hakkında da uyarılarda bulundu. Ücretsiz tatil kazanma vaadiyle yapılan yanıltıcı pazarlama faaliyetleri sonucu tüketicilerin dikkatli olmaları gerektiği belirtildi. Bakanlık, ayrıca, "yenilenmiş ürün" alırken yetkilendirilmiş yenileme merkezlerinden alışveriş yapılması ve servis bilgilerini kontrol etmeleri gerektiğini vurguladı.

Tüketicilerin güvensiz ürünlerden korunmaları amacıyla Bakanlık, güvenli ürünlerin tercih edilmesini ve ürün üzerindeki uyarı ve talimatlara uyulmasını tavsiye etti. Ayrıca, mesafeli sözleşmelerle yapılan e-ticaret işlemleri için dikkat edilmesi gereken noktalar da hatırlatıldı.


Muhabir : AA
Niğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber

Yorumlar (0)




Copyright © 2023 Tüm Hakları Saklıdır Dada Medya
Web Tasarım - Sosyal Medya Yönetimi - Reklam Ajansı - Video Çekim - Grafik Tasarım - Niğde Ajans