TikTok 10 milyar doları aşan ilk uygulama oldu
TikTok, uygulama içi harcamalarda 10 milyar doları aşan ilk uygulama oldu
Sosyal medya platformu olan TikTok, 2023 yılında tüketicilerin harcamalarında 10 milyar doları aşan ilk uygulama oldu. data.ai'ye göre Türkiye tüketici uygulama harcamalarında yüzde 25 artış gözlemlendi. 2023 yılında tüketicilerin akıllı telefonlara ayırdıkları zamanda artış görüldü. ByteDance tarafından geliştirilen video paylaşım platformu TikTok, data.ai'nin son yıllık raporuna göre, tüketici harcamalarında 10 milyar doları aşan ilk uygulama oldu. 2023 yılında tüketici uygulama içi satın alımlarda yüzde 11'lik bir artış görüldü. Video platformu TikTok'un içerik oluşturuculara ve canlı yayıncılara hediye göndermek için kullanılan uygulama içi kredi satın alımlarının gelirinin büyük bir kısmını oluşturduğu kaydedildi.
“GELİR ELDE ETME ORANI YÜZDE 150 ARTACAK”
Data.ai kurumsal pazarlama direktörü Lexi Sydow, "Sosyal uygulamalar ve içerik oluşturucu ekonomisi, reklamcılığın ötesinde yeni para kazanma yollarına öncülük etti. TikTok, içerik oluşturucuya bahşiş verme mekanizması ile bunun temelini attı. Rekabet arttıkça, 2024 yılında sosyal uygulamalarda uygulama içi satın alımlar yoluyla doğrudan tüketici geliri elde etme oranı yüzde 150 artarak 1,3 milyar dolara ulaşacak." ifadelerini kullandı.
AKILLI TELEFONLARA HARCANAN ZAMAN ARTTI
Tüketicilerin akıllı telefonlara harcadıkları zaman 2023 yılında da artış gösterdi. Endonezya kişi başına günde 6 saatten fazla süreyle en yüksek sırada yer aldı. İlk 10 pazar arasında ortalama günlük uygulama kullanımı 5 saate ulaştı ve uygulamalara yapılan harcamalar 2023 yılında yüzde 3 arttı.
TÜRKİYE’DE UYGULAMA HARCAMALARINDA YÜZDE 25 ARTIŞ GÖRÜLDÜ
data.ai'ye göre Güney Kore, Brezilya, Meksika ve Türkiye, tüketici uygulama harcamalarında yüzde 25 artış kaydetti.
Muhabir : Neslihan BALLINiğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber
Yorumlar (0)