Niğde’nin Yerli Mucidi Emre Yokkan’dan Yerli Arazi Aracı
“Badi” Görenleri Hayran Bıraktı
Niğde’nin Çiftlik ilçesine bağlı Çardak köyünde yaşayan 32 yaşındaki Emre Yokkan, tamamen kendi imkânlarıyla geliştirdiği ve "Badi" adını verdiği arazi aracıyla dikkatleri üzerine çekti. Mekanik tesisat işiyle uğraşan ve İstanbul’da çalışan Emre Yokkan, çocukluk hayalini gerçeğe dönüştürdü. Küçük yaşlarda arazi araçlarının maketlerini yapan Yokkan, yıllardır aklında olan projeyi hayata geçirerek kendi UTV (Utility Task Vehicle) tipi off-road aracını üretti.
Yaklaşık 5 yıl önce sadece 3 aylık bir çalışma süreciyle başlayan bu serüven, bugün Çardak köyünde somut bir başarıya dönüştü. "Badi" isimli bu araç, hem teknik özellikleri hem de estetik tasarımıyla görenleri kendine hayran bırakıyor. Aracın tasarım ve üretim sürecinde hiçbir dış destek almayan Emre Yokkan, 20 metrekarelik küçük bir garajda tamamen kendi el emeğiyle bu aracı oluşturdu.

10 VİTESLİ, 80 KM HIZA ULAŞAN BİR CANAVAR
Aracın kalbinde 250 CC’lik bir motosiklet motoru bulunuyor. Ayrıca geri şanzıman ile donatılan Badi, 5 ileri ve 5 geri olmak üzere toplam 10 vitese sahip. Bu da araca hem manevra kabiliyeti hem de farklı arazi koşullarında yüksek performans sağlıyor. Şaftlı arka teker aktarımı ve bağımsız süspansiyon sistemiyle donatılan araç, örümcek ayaklarına benzeyen sistem sayesinde engebeli arazide sürücüsüne üst düzey konfor sunuyor.
Polyester fiber malzeme ile kaplanan gövdesi, hafifliğini korurken sağlamlık açısından da beklentileri karşılıyor. Aracın koltukları, yarış otomobillerinden ilham alınarak seçilmiş. 500 kilogram ağırlığında olan bu arazi aracı, 150 cm dingil mesafesi ve 130 cm aks açıklığına sahip. Bu özellikleri sayesinde aracın devrilme ve yan yatma riski neredeyse sıfıra indiriliyor.

YÜKSEK TEKNOLOJİYLE DONATILDI
Sadece mekanik değil, elektronik açıdan da donanımlı olan Badi, akıllı teknolojilerle entegre bir sistem sunuyor. Bluetooth bağlantısı sayesinde telefondan uzaktan çalıştırılabiliyor, aydınlatma sistemi kontrol edilebiliyor ve alarm kurulabiliyor. Bu özellikler, Badi’yi benzerlerinden ayıran en önemli yönlerden biri.
Fosil yakıtla çalışan araç, 100 kilometrede yaklaşık 8 litre benzin tüketiyor. Saatte 80 kilometre hıza kadar ulaşabilen Badi, arazi tipi aydınlatma sistemi sayesinde gece sürüşlerinde de üstün görüş sağlıyor.
“KARADENİZ’İN MUCİTLERİ OLUR DERLER, BEN İÇ ANADOLU’DAN ÇIKIYORUM”
Geliştirdiği araç hakkında Niğde Anadolu Haber’e özel açıklamalarda bulunan Emre Yokkan, şunları söyledi:
“Bu araç benim çocukluk hayalimdi. Küçükken maketlerini yapardım, büyüyünce gerçek olanını yapmaya karar verdim. Hiçbir dış destek almadan, sadece bilgi, beceri ve sabırla bu aracı ortaya koydum. Türkiye’de eşi benzeri yok. Arazide çok iddialıyım. Genelde böyle projelerin Karadeniz insanından çıktığı söylenir ama ben İç Anadolu’nun küçük bir köyünden iddiamı koyuyorum. Niğde tüketen değil, üreten bir şehir. Eğer imkân verilirse elektrikli ya da hibrit, daha profesyonel, daha ileri seviye araçlar tasarlayıp üretebilirim.”
TEST SÜRÜŞÜ DİPSİZ KANYON’DA GERÇEKLEŞTİ
Emre Yokkan, “Badi”nin ilk test sürüşünü ise Çiftlik ilçesinin doğal güzelliklerinden biri olan Dipsiz Kanyon’da gerçekleştirdi. Dipsiz Kanyon’un tanıtımına katkı sunmak ve bölge turizmine farkındalık oluşturmak amacıyla bu lokasyonu tercih ettiğini belirten Yokkan, aracı zorlu parkurlarda başarıyla test etti.
3899393ada7c5-329c-4482-8a99-d04ceea285e6.jpeg image widget. Press Enter to type after or press Shift + Enter to type before the widget
92952f4d9264-c610-419f-9045-ac2871243f2a.jpeg image widget. Press Enter to type after or press Shift + Enter to type before the widget
Muhabir : Çağlar TUNCERNiğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber
Yorumlar (0)