Karayolları Genel Müdürlüğünün işlettiği köprü ve otoyollarda geçiş ücretlerinin, 2026 yılında yeniden değerleme oranı doğrultusunda artırılması planlanıyor. Yap-işlet-devret modeliyle işletilen yollar için ise sözleşme koşulları ve ekonomik göstergeler dikkate alınacak.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, katıldığı bir televizyon programında, yeni yılda köprü ve otoyollarda uygulanacak geçiş ücretlerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Türkiye’deki otoyolların yaklaşık yarısının Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından işletildiğini belirten Uraloğlu, KGM’ye bağlı yol ve köprülerde ücret artışında temel ölçütün yeniden değerleme oranı olacağını söyledi.
Uraloğlu, Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı ile Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından açıklanan yeniden değerleme oranının yüzde 25,49 olarak belirlendiğini hatırlatarak, “KGM’nin işlettiği otoyollarda geçiş ücretlerine ilişkin artışı bu oran çerçevesinde yapmayı öngörüyoruz” dedi.
Yap-işlet-devret projeleri ayrı değerlendirilecek
Yap-işlet-devret modeliyle hayata geçirilen otoyol ve köprülerde ise farklı bir yaklaşım izleneceğini ifade eden Uraloğlu, bu projelerin sözleşmelerinin yabancı para birimleriyle ilişkilendirildiğine dikkat çekti. Uraloğlu, “Bu tür projelerde sözleşmedeki hükümleri esas alacağız. Bazen yüzde 10 gibi farklı oranlarda düzenleme yapılabiliyor. Yeniden değerleme oranı yine elimizde olacak ancak enflasyonun ulaşıma etkisi ve geçen yıldan bugüne ekonomik göstergeler de dikkate alınacak” diye konuştu.
Yeniden değerleme oranı açıklandı
Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, Resmi Gazete’nin 27 Kasım 2025 tarihli sayısında yayımlanmıştı. Tebliğle birlikte, 2025 yılı için yeniden değerleme oranı yüzde 25,49 olarak belirlenmiş, 2026 yılından itibaren vergi, harç ve cezalarda bu oran doğrultusunda artış yapılacağı duyurulmuştu. Köprü ve otoyol geçiş ücretlerine ilişkin düzenlemenin de bu çerçevede şekillenmesi bekleniyor.
Muhabir : AANiğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber
Yorumlar (0)