CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, 14-17 yaş aralığındaki kız çocuklarının okullaşma oranındaki düşüşü gündeme taşıdı. Gürer, ekonomik zorluklar, erken yaşta evlilik ve taşımalı eğitim sisteminin dezavantajlarına dikkat çekerek kapsamlı politikalar üretilmesi gerektiğini vurguladı. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ise alınan önlemleri ve projeleri açıkladı.
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, 14-17 yaş aralığındaki kız çocuklarının okullaşma oranındaki gerilemeyi Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde (TBMM) verdiği yazılı soru önergesiyle gündeme getirdi. Gürer, düşüşün nedenlerinin ve alınacak tedbirlerin açıklanmasını talep etti.
Gürer: “Eğitim Politikaları Yetersiz”
Gürer, 14-17 yaş grubundaki çocukların okullaşma oranının hedeflerin gerisinde kaldığını belirterek, özellikle kız çocuklarının eğitimden kopmasının sebeplerine dikkat çekti. Önergesinde, ekonomik durum, erken yaşta evlilik ve taşımalı eğitim sisteminin etkileri gibi sosyal faktörleri sordu. Gürer, kırsal kesimde köy okullarının yeniden açılmasının önemine vurgu yaptı.
Bakan Tekin’den Projeler ve İstatistikler
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, önergeye verdiği yanıtta, 14-17 yaş aralığındaki net okullaşma oranının kız çocuklarında %94,21, erkeklerde %94,77 olduğunu belirtti. Tekin, “Ortaöğretimde Devam ve Okullaşma Oranlarının Artırılması Teknik Destek Projesi” kapsamında yürütülen çalışmalardan bahsederek, özellikle kız çocuklarına odaklanan çok yönlü önleme ve müdahale programlarını anlattı.
Kız Pansiyonları ve Destekler
Bakan Tekin, kız çocuklarının eğitime erişimini artırmak için pansiyon sayısının artırıldığını söyledi. Aralık 2024 itibarıyla 224 kız pansiyonu hizmet verirken, meslek liselerine bağlı 409 okulda 48.986 kontenjan kapasiteli pansiyonların bulunduğunu belirtti. Bu pansiyonlardan 25.824 kız öğrenci faydalanıyor.
Gürer: “Eğitimde Eşitlik Şart”
Ömer Fethi Gürer, alınan tedbirlere rağmen okullaşma oranında hedeflerin tutturulamadığını ve eğitimin pek çok alanda sorunlu bir süreçten geçtiğini ifade etti. Gürer, taşımalı eğitim sisteminin aile ve öğrenci üzerinde yarattığı olumsuz etkilere dikkat çekerek, kırsal kesimde köy okullarının yeniden açılması gerektiğini söyledi.
Gürer, “Ekonomik zorluklar, erken yaşta evlilik ve taşımalı eğitim, kız çocuklarının okullaşma oranını düşüren faktörlerin başında geliyor. Eğitimde eşitlik sağlanmalı ve her öğrencinin köyünde eğitim alması için gerekli düzenlemeler yapılmalıdır” dedi.
Eğitimde Kapsayıcı Politikalar Gerekli
Gürer, kız çocuklarının eğitime erişimindeki engellerin kaldırılmasının, eğitimde eşitlik ve kalkınma için öncelikli bir gereklilik olduğunu vurguladı. Eğitimin, tüm çocuklara fırsat eşitliği sunacak şekilde geliştirilmesi için kapsamlı ve uzun vadeli politikalar üretilmesi gerektiğini belirtti.
Muhabir : BültenNiğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber
Yorumlar (0)