Sıfır otomobil fiyatlarının artmasıyla birlikte, otomobil almak isteyen vatandaşlar daha çok ikinci ele yönelmek zorunda kalıyor.
Sıfır otomobil fiyatlarının artmasıyla birlikte, otomobil almak isteyen vatandaşlar daha çok ikinci ele yönelmek zorunda kalıyor. Peki ikinci el otomobil alınırken nelere dikkat edilmeli? Hangi bölgelerden otomobil alınır? Sıcak bölgelerden mi, yoksa soğuk bölgelerden mi otomobil alınmalı? Soruların hepsi haberimizde…
Karar.com’un haberine göre, Sıfır araç fiyatlarındaki artış sonrası vatandaşlar ikinci el otomobillere yöneldi. İkinci el araçlarda ise en büyük sorun sağlam olup olmaması. Peki bunu nasıl anlarız? Motor ustası galericilerin bile bilmediği sırrı anlattı. Araç alacaklar bu şehirlerden sakın fiyat bile bakmayın. Kimse bilmiyor ancak büyük etkisi var. Peki, 2. el araba hangi şehirlerden alınır, hangilerinden alınmaz? Hangi şehirlerden araba alınır ya da alınmaz? İşte merak edilen soruların yanıtları...
BU UYARILARA DİKKAT
Otomobillerin kullanıldıkları şehirler oldukça önemlidir. Mesela Antalya'da kullanılan bir otomobilin yıllarca yediği sıcak pek hayra alamet değildir. Tam tersine Erzurum'dan alınacak arabanında yediği soğuk çok fayda vermez. Aynı zamanda İstanbul trafiğinde sürekli dur kalk yapan otomobilinde çalışma sistemi farklı olur. Örnek olarak, Afyon'da bir otomobil 10 kilometre mesafeyi 10 dakikada alıyor ise, İstanbul'da bu süre bir saati bulabilir. Araç göstergede kilometre yapmamış fakat kullanılan yağın değişimi kilometre saatine uyarak yapılmıştır. Afyon'da bulunan aracın motoru bir noktada daha temizdir. motor çalışma saati gerçekten çok önemlidir. Fakat şunu unutmamak gerekir; bir otomobil uzun yıllar küçük bir şehirde bulunmuş ve sonradan kalabalık bir şehre getirilip yine orada satışı yapılıyor olabilir. araştırmak gerekir.
USTASINDAN UYARI
Öte yandan sıcak bölgelerden alınan otomobillerde kozmetik ile ilgili pek çok sorun yaşanmakta. Bunlara örnek vermek gerekirse güneş yanığı, torpido çatlaması, döşemelerin solması ve vernik atması gibi. Özellikle birçok arabanın conta yaktığı, hararet yaptığı veya rektifiye görmüş bir motora sahip olduğu bilinen bir durum. biliyoruz ki; kapağı taşlanmış bir otomobilin ikinci şansı olmayabilir.
Nem oranı yüksek, denize çok yakın mesafede bulunan ya da sürekli yağış alan bir bölgede kullanılmış bir otomobilin de metal aksamları zayıflamış ve çürümeye başlamış olabilir. özellikle sel geçmişi olan bölgelerden araç alırken çok daha detaylı bir araştırma içine girilmesi gerekir. Ülkemizde maalesef çok sayıda sel hasarlı otomobil satışı yapılmakta ve sel hasarlı bir otomobil ise alıcı kişinin hayatını karartabilmektedir.
HANGİ BÖLGELERDEKİ OTOMOBİLLER TERCİH EDİLMELİ?
Yolları parke taşı ile döşenmiş bir şehirden otomobil aldığınızda yine alt düzen ile ilgili sorunlar yaşamanız da muhtemel. Örneğin çok küçük ilçeler, kasabalar, köyler. Bu şimdi saçma gibi görünse de, yolları köstebek yuvası haline gelmiş bir şehirden alınacak otomobil size alt düzen ile ilgili bir dünya masraf açabilir.
Soğuk bölgelerden alınan otomobilin motorunda ise daha fazla aşınma gözlemlenir. Yani motorun ömrü bir noktada daha kısa olur denilebilir. Çünkü soğuk yağ ile motorun çalıştırılmış olduğu gerçeği asla gizlenemez bir durumdur. Sıcak bölgelerden alınan otomobilin motorunun içi çamurlaşmış ve pas içindeyken, soğuk bölgelerden alınan otomobilin motorunun içi ayna gibidir. Çünkü soğuk bölgede antifiriz kullanılmış, sıcak bölgede ise çeşme suyu doldurulmuş olabilir. Alırken bakmak gerekir.
Muhabir : HABER MERKEZİ
Niğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber
Yorumlar (0)