Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesinde sağlıkta kalite standartları gereği Mavi Kod tatbikatı yapıldı.
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesinde sağlıkta kalite standartları gereği Mavi Kod tatbikatı yapıldı.
Başhekimlik idari bina, Çocuk Hastanesi ve Göğüs Hastanesi Ek Binasında yapılan tatbikatta senaryo gereği aniden göğüs ağrısı ve nefes darlığı yaşadığını belirten hastaya, en yakın yer olan dâhili telefon üzerinden 2222 aranarak Mavi Kod çağrısı yapılır. Mavi Kod Ekibi 3 dakika içinde olay yerine ulaşırken,Mavi Kod veren kişiden hasta ile ilgili bilgiyi alır ve hastayı Acil Servise nakletmek için klinikten çıkarır. Acil Servis’te hastaya müdahaleyapılarak Mavi Kod bitirilir. Çok telaşlı olan hasta yakını, sağlık personelinin hastaya yapılan müdahale ile ilgili bilgi vermesiyle rahatlatılırken, tatbikat son bulur.
Hastane Başhekimi Dr. Öğretim Üyesi Yakup Çetinkaya, Mavi Kod’un hastanelerde yaşamı tehdit altında olan bireylere acil yaşam desteği sağlamak için uygulanan bir acil durum kodu olduğunu belirtti.
Hastane içinde hasta ya da hasta yakınlarına tıbbi destek gerektiği zamanlarda bu durumu ilk fark eden sağlık görevlisinin 2222 noluMavi Kod numarasını arayarak acil çağrı yaptığını dile getiren Başhekim Çetinkaya, “Mavi Kod’da görevli ekipler en fazla 3 dakika içinde olay yerine ulaşarak hastaya gerekli tıbbi yardımı sağlar. Ekip başı olan doktorun uygun gördüğü yerde hayati desteğin devamı için hastanın güvenli transportunu gerçekleştirir. Bugün yaptığımız Mavi Kod tatbikatı ile Mavi Kod uygulama prosedürlerinin işleyişi ile ilgili durumu yerinde değerlendirmiş olduk. Tatbikatı planlayan kalite koordinatörümüze ve görev yapan tüm personellerimize teşekkür ederim” dedi.
Muhabir : HAMZA TAVNiğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber
Yorumlar (0)