yandex
Bakan Uraloğlu, ilk yerli sürücüsüz metro aracını tanıttı
  • DOLAR
    34,4556
    %-0,03
  • EURO
    36,5391
    %-0,05
  • G. Altın
    2.926,08
    %0,22
  • Ç. Altın
    4.967,14
    %0,00
  • BIST
    9.431
    0
  • BITCOIN
    91,905.77
    -0.13
  • ETHEREUM
    3,091.66
    -0.32
  • DOLAR
    34,4556
    %-0,03
  • EURO
    36,5391
    %-0,05
  • G. Altın
    2.926,08
    %0,22
  • Ç. Altın
    4.967,14
    %0,00
  • BIST
    9.431
    0
  • BITCOIN
    91,905.77
    -0.13
  • ETHEREUM
    3,091.66
    -0.32

Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_LANGUAGE" in /home/anadlhaber/domains/nigdeanadoluhaber.com.tr/public_html/haber_detay.php on line 6

Bakan Uraloğlu, ilk yerli sürücüsüz metro aracını tanıttı


İlk yerli otonom metro aracı Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu tarafından Sincan Organize Sanayi Bölgesi'nde tanıtıldı. Bakan Uraloğlu araç hakkında bilgiler verdi.

Bakan Uraloğlu, ilk yerli sürücüsüz metro aracını tanıttı

İlk yerli otonom metro aracı Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu tarafından Sincan Organize Sanayi Bölgesi'nde tanıtıldı. Bakan Uraloğlu araç hakkında bilgiler verdi.

İlk yerli sürücüsüz, otonom metroyu tanıtan ve hakkında bilgiler veren Uraloğlu, aracın yüzde 63 oranında yerli olduğunu, 88 metre uzunluğunda ki sürüsüz metronun 80 kilometre servis hızına ulaşabildiğini ve 1479 kişilik yolcu kapasitesine sahip olduğunu belirtti.

Sincan Organize Sanayi Bölgesi'nde ilk yerli sürücüsüz metro aracı teslim törenine katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin geleceğinin yerli üretimde olduğunu vurguladı. Uraloğlu, Gebze OSB-Darıca Sahili hattı için özel tasarlanan ve sürücüsüz olan metro aracının da milli teknolojilerin ve altyapının kullanıldığını söyledi.

“YÜZDE 63’Ü YERLİ”
Bakan Uraloğlu, 7 adet metronun projesi olduğunu, bu projelerden ilkinin fabrika testlerinin başarıyla sonuçlandığını, ve saha da kurulumu gerçekleştirilerek vatandaşa hizmet edeceğini söyledi. Kalan 6 adetinde 2923 yılının sonuna kadar teslim edilmesinin planlandığını söyleyen Uraloğlu, aracın yüzde 63 oranında yerli olduğunu, 88 metre uzunluğunda ki sürücüsüz metronun 80 kilometre servis hızına ulaşabildiğini ve 1479 kişilik yolcu kapasitesine sahip olduğunu belirtti. Sürücüsüz metronun, tasarrım, mühendislik ve proje yönetiminin yerli imkanlarla sağlandığını ifade eden Uraloğlu, Bogi, yolcu bilgilendirme, anons, sinyalizasyon, aydınlatma, klima üniteleri, TV sistemleri gibi parça ve gereksinimlerinde tamamen yerli olduğuna dikkat çekti.

'ANA VE KRİTİK ÜRÜNLERİ KENDİMİZ ÜRETİYORUZ'
Kağıthane-İstanbul Havalimanı metro hattının da kullanılan sinyalizasyon sisteminin yerli imkanlarla geliştirilip ilk kez kullanıldığını hatırlatan Uraloğlu,  gerçekleştirilen yerli projelerde de çok önemli tecrübeler kazanıldığını ve bundan sonra ki süreçte üstüne koyularak ilerleneceğini söyledi. Bakan Uraloğlu açıklamasında, Kağıthane-İstanbul Havalimanı metro hattında da yerli imkanlarla geliştirilen sinyalizasyon sisteminin ilk kez kullanıldığını söyleyen Bakan Uraloğlu, "Burada edindiğimiz deneyimlerle metro inşalarında artık yeni bir döneme girdik. Artık metro hatlarımızın yapım aşamasından, elektrifikasyon ve sinyalizasyon aşamasına kadar her süreci, kendi mühendisliğimizin ürünü, milli ve yerli olacak. Bundan sonra tren sinyalizasyon ve arayüz çalışmaları da yerli imkanlarla hayata geçecek. Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii A.Ş.'yi, Orta Doğu'nun en büyük raylı sistem araç üreticisi haline getirdik. Uluslararası standartlarda yeni nesil lokomotifler, dizel ve elektrikli tren setleri ve motorları, yolcu ve yük vagonları, tren kontrol yönetim sistemi gibi ana ve kritik ürünleri kendimiz üretiyoruz. Avrupa Birliği ülkelerinde de çalışabilecek özellikteki milli elektrikli tren setlerimiz de demir yolu sanayimizin gelişmişlik düzeyinin kanıtı oldu" ifadelerini kullandı.
ARTIK YERLİ ELEKTRİK SİSTEMLERİNE VE BATARYALARA SAHİP ARAÇLAR KULLANACAĞIZ"
İlk milli elektrikli tren setinin, nisan ayında hizmete sunulduğunu ifade eden Uraloğlu, "İşletme hızı 225 kilometre olan milli elektrikli hızlı tren tasarım çalışmalarımız da devam ediyor. Tasarım çalışmalarımızı ekim ayında tamamlamayı ve hemen ardından prototip üretimine yönelik süreçleri başlatmayı hedefliyoruz. 2024 yılında prototip üretimin tamamlanması ile 2025 yılında da toplam 8 set üretim planlıyoruz. Milli banliyö tren seti prototip araç üretimi çalışmalarımız da devam ediyor. Raylı sistem üreticileri arasında en üst sınıfta yer alıyoruz. Artık yerli elektrik sistemlerine ve bataryalara sahip araçlar kullanacağız" açıklamalarında bulundu.
Bakan Uraloğlu, daha sonra Gebze OSB-Darıca Sahili metro hattında hizmete girecek olan yerli sürücüsüz metro aracını inceledi. 

Muhabir : DHA
Niğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber

Yorumlar (0)




Copyright © 2023 Tüm Hakları Saklıdır Dada Medya
Web Tasarım - Sosyal Medya Yönetimi - Reklam Ajansı - Video Çekim - Grafik Tasarım - Niğde Ajans