• DOLAR
    32,5333
    %0,11
  • EURO
    34,9187
    %-0,06
  • G. Altın
    2.436,28
    %0,04
  • Ç. Altın
    3.954,23
    %0,00
  • BIST
    10.355
    0
  • BITCOIN
    61,260.77
    -0.38
  • ETHEREUM
    3,376.88
    -0.39
  • DOLAR
    32,5333
    %0,11
  • EURO
    34,9187
    %-0,06
  • G. Altın
    2.436,28
    %0,04
  • Ç. Altın
    3.954,23
    %0,00
  • BIST
    10.355
    0
  • BITCOIN
    61,260.77
    -0.38
  • ETHEREUM
    3,376.88
    -0.39

Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_LANGUAGE" in /home/anadlhaber/domains/nigdeanadoluhaber.com.tr/public_html/haber_detay.php on line 6

Arabası olana ceza yağacak: Acilen bunu değiştirmeniz gerek!


Tüm Türkiye'de yürürlüğe giren bir uygulama ile araç sahiplerinden ekstra bir harcama talep ediliyor. Bu değişikliği yapmayanlar, 1152 TL ceza ödemek zorunda kalacaklar.

Arabası olana ceza yağacak: Acilen bunu değiştirmeniz gerek!

Kış aylarına yaklaşırken, araç sahipleri için yeni bir maliyet ortaya çıkıyor. 1 Aralık itibariyle zorunlu kış lastiği kullanımı başladı. Yolcu ve yük taşımacılığı yapan araç sahipleri için bir önlem olarak alınan bu karar, trafik güvenliğini artırmayı hedefliyor.

KRİTİK DETAY

Kış için araç bakımları ve lastik seçimleri hakkında bilgi veren uzmanlar kış lastiklerinde üretim tarihlerine dikkat çekti. Standart bir araç lastiğinin raf ömrünün ortalama olarak 10 yıl olduğunu belirten uzmanlar, araca takılan bir lastiğin ise ömrünün 5 yıl olduğunu açıkladı.

2. El lastik almayı düşünen vatandaşlar için, lastiklerin üretim tarihinin çok eski olmaması ve lastiklerdeki ‘diş derinliği’ en önemli unsurlar olarak karşımıza çıkıyor.

Ek bir bilgi olarak; yeni bir binek lastiğin başlangıçta diş derinliği 8-9 mm civarındadır. Yasal olarak, lastik genişliğinin %75'i ve tüm çevresi boyunca diş derinliği 1,6 mm'ye inene kadar lastiklerinizi kullanabilirsiniz.

NELERE DİKKAT EDİLMELİ?

Araç üreticilerinin tavsiye ettiği lastik ebatlarını kullanın

Lastiğin fren ve çekiş özelliklerini inceleyin

Lastiklerin üzerinde kar logosunun yer alması gerekli

İklim özelliklerine uygun kış lastiği seçimi yapın

Kış lastiklerinin üretim yılı çok önemli

ROT AYARI NEDİR?

Bağlantı çubuğu olarak da bilinen rot, aracın direksiyon mafsalını ön tekerlekteki rot başına bağlar. Rot ayarı ise tekerleklerin kaldırıma çarpması veya derin çukurlardan hızla geçmesi sonucu bozulan tekerlek hizalamasının düzeltilmesi için yapılan işleme deniyor.

Rot ayarı lastik aşınmasını önlemenin yanı sıra süspansiyonlar üzerindeki gerilimi azaltmak ve aracın yol tutuşunu iyileştirmek gibi güvenli sürüş ihtiyaçlarından dolayı da yapılabiliyor.

BOZULUNCA NE OLUR?

Aracınızın rot ayarı bozulduğunda aşağıdaki belirtilerle karşılaşabilirsiniz:

Aracın sağa veya sola çekmesi: Aracınız sürüş sırasında eğimsiz bir zeminde ve direksiyon düz konumdayken sağa veya sola doğru çekiyorsa hizalama yani rot ayarı bozulmuş olabilir.

Titreşimli direksiyon

Direksiyon simidinin yüksek hızlarda titreşim tepkisi vermesi rot ayarının bozuk olduğuna işaret edebilir. Oldukça tehlikeli olan bu durum lastik aşınmasını hızlandırarak sürüş sırasında lastiklerin patlamasına dahi neden olabiliyor.

Düzensiz lastik aşınması

Lastiklerin iç veya dış kenarlarında asimetrik yıpranmalar gözlemliyorsanız tekerleklerin rot ayarı bozulmuş olabilir.
 

Muhabir : HABER MERKEZİ
Niğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber

Yorumlar (0)




Copyright © 2023 Tüm Hakları Saklıdır Dada Medya
Web Tasarım - Sosyal Medya Yönetimi - Reklam Ajansı - Video Çekim - Grafik Tasarım - Niğde Ajans