Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Prof. Dr. Vedat Işıkhan, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ile Türk Eczacılar Birliği (TEB) arasında imzalanan protokoller kapsamında, vatandaşların ilaca erişimini kolaylaştırmak ve eczacıları desteklemek amacıyla bütçede her dönem önemli iyileştirmeler yapıldığını açıktı.
Bakan Işıkhan tarafından paylaşılan verilere göre, ilaç tedarikinde kesintisiz hizmet sunulması amacıyla sağlanan mali destek miktarı son 3 yılda katlanarak arttı. 2023 yılında 2 milyar TL olan destek tutarı, 2024 yılında 3.8 milyar TL'ye, 2025 yılında ise rekor bir artışla 5 milyar TL seviyesine ulaştı.
"Vatandaşımızın İlaca ve Tedaviye Erişimini Kolaylaştırdık"
Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Bakan Vedat Işıkhan, hayata geçirilen iyileştirmelerin hem sektöre hem de vatandaşa yansımalarını şu sözlerle değerlendirdi:
"Sosyal Güvenlik Kurumumuz ve TEB arasında imzaladığımız protokoller sayesinde ilaca erişimde her dönem iyileştirmeler gerçekleştirdik. 2025 yılında sağladığımız 5 milyar TL destek ile eczacılarımızın yanında olduk, vatandaşlarımızın ilaca ve tedavi yöntemlerine erişimini kolaylaştırdık."
Muhabir : HABER MERKEZİNiğde haber / Niğde Son Dakika Haber / Niğde Anadolu Haber
Yorumlar (0)